וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ECI עולה כ-5% לאחר שסיטיגרופ קבע שהיא נסחרת בשווי אטרקטיווי; "מכירתה ל-ADC נראית מאוד לא סבירה"

עומרי כהן

29.11.2006 / 19:14

אנטרברג: ECI עשויה להכריז בקרוב על שת"פ עם ספקית אמריקאית גדולה של ציוד תקשורת



ריץ' צ'רץ', אנליסט ציוד התקשורת של אנטרברג, אינו מאמין לידיעה שפורסמה לאחרונה ב-TheMarker, ולפיה צפויה חברת טלקום הישראלית להירכש בידי ADC טלקום האמריקאית. זאת, לאור האסטרטגיה של ADC להתמקד ברכיבים ובקישוריות (מוצרים לקישור בין מחשבים), בעוד מיקודה העסקי של אי.סי.איי מרוכז במערכות שלמות לשווקים בינלאומיים. בינתיים הוא הותיר למניית אי.סי.איי המלצת "תשואת שוק", מאחר ולדבריו היא מתומחרת כיום בשווי הוגן, המשקף מכפיל 20 על הרווח הצפוי לחברה ב-2007 - 41 סנט למניה.



לדברי צ'רץ מיזוג של שתי החברות אומנם יוכל לפתוח בפני אי.סי.איי את השוק האמריקאי, אולם להערכתו שואפת החברה להשיג יעד זה באופן שונה. צ'רץ מאמין, כי אי.סי.איי עשויה להכריז בחודשים הקרובים על שיתוף פעולה עם אחת מספקיות ציוד התקשורת הגדולות בארה"ב, ודרכה להיכנס לשוק זה. שיתוף הפעולה החדש יחליף את היחסים הקודמים שהיו לאי.סי.איי עם נורטל הקנדית ואשר הניבו רק שתי התקנות קטנות של ציוד תקשורת. אנו מאמינים כי שיתוף הפעולה יתמקד במכירות ברחבי העולם של ציוד הגישה מתוצרת אי.סי.איי של לרשתות רחבות פס.



גם בסיטיגרופ הגדירו את העסקה עם ADC כ"מאוד לא סבירה" לאחר פגישה עם סמנכ"ל הכספים של אי.סי.איי, גיורא ביטן. בתגובה לכתבה ב-TheMarker, אמר ביטן לאנליסט מייקל גנובז, כי לעיתונים הכלכליים בישראל סטנדרטים מחמירים פחות בכל הקשור לפרסום ידיעות המבוססות על מקורות בשוק.



גנובז, בניגוד לצ'רץ, חושב שאי.סי.איי נסחרת כיום בשווי אטרקטיווי ביותר. לדבריו, אי.סי.איי נסחרת כיום לפי שווי של 1 מיליארד דולר, כאשר לחברה אין חובות והיא מחזיקה בקופת מזומנים דשנה המכילה יותר 250 מיליון דולר. לדבריו, רק החטיבה האופטית של אי.סי.איי והמזומן שבקופה, שווים כיום 1.14 מיליארד דולר, לפי מכפיל 2 למכירות של 443 מיליון דולר, שצפויה חטיבה זו לרשום בשנה הבאה.



"במילים אחרות, המשקיעים מקבלים כיום בחינם את עסקי מוצרי הגישה לרשתות פס רחב, אשר אמורים להשתפר מהשפל של המחצית השנייה של 2006. אם נניח מכפיל מכירות של 1 לחטיבת מוצרי הגישה ושווי אפס לחטיבת רישות מידע (לשעבר לורל נטוורקס, ע"כ), נמצא את מניית אי.סי.איי שווה יותר מ-11 דולר בחישוב מאוד שמרני של שווי החברה", ציין גנובז. על רקע הדברים הוא חזר על המלצת "קנייה" למניית אי.סי.אי עם מחיר יעד של 11 דולר והמניה מגיבה בעלייה של 4.7% ל-8.7 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully