וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר יוריד את יום השביתה משכר העובדים השובתים

חיים ביאור

29.11.2006 / 19:39

ביה"ד לעבודה דן מהצהריים בבקשה להפסיק את השביתה; עיני: הוכח שהמדינה מתייחסת למצוקות רק כשיש שביתה



הממונה על השכר באוצר, אלי כהן, הורה הערב (רביעי) לחשבי השכר להוריד את יום השביתה משכרם של העובדים השובתים. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר בתגובה כי "כאשר מדובר בהורדת שכר במשרד האוצר אין ביורוקרטיה, אולם כאשר מדובר בתשלום שכר לעובדי הרשויות, אז הביורוקרטיה חוגגת".



בית הדין הארצי לעבודה דן משעות הצהריים בעתירה שהגישו הבוקר התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר, בבקשה להוצאת צו הפסקה מיידית לשביתה במגזר הציבורי. נשיא בית הדין, השופט סטיב אדלר, מוסמך להורות על הפסקה מידית של שיבושי העבודה במשק וחזרה מלאה לעבודה. בפתח הישיבה אמר עיני כי "אני מקווה שבית הדין יאפשר לנו להמשיך את השביתה מכיוון שמדינת ישראל הוכיחה כי רק כך היא מתייחסת ברצינות למצוקתם האיומה של העובדים". כלכלני התאחדות התעשיינים טוענים כי הנזק למשק בשל השביתה היום הוא 350 מיליון שקל.



הסתדרות העובדים החלה הבוקר בשביתה רחבת היקף במשק, לאחר שנכשל המו"מ הלילי בין עיני לבין שר האוצר, אברהם הירשזון, ושר הפנים, רוני בר-און, בנוגע לתשלום השכר המעוכב לחלק מעובדי הרשויות המקומיות. במסגרת השביתה בוטלו המראות המטוסים מנמל התעופה בן גוריון, נסגרו נמלי הים ומסופי הגבול היבשתיים, והושבתה תנועת הרכבות. כמו כן הוחלט שלא תהיה קבלת קהל בכל משרדי הממשלה, לשכות התעסוקה, בתי המשפט, סניפי הביטוח הלאומי, מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הרישוי ולא יהיה מענה טלפוני. בחברת החשמל לא יעבדו המוקדנים. כמו כן, הופסקה אספקת דלק לתחנות הדלק ואין חלוקת דואר. הירשזון טען הבוקר כי ראשי ההסתדרות דחו את הפתרון שהציע למשבר.



יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, אמר הבוקר כי "יש מקומות קטנים שבהם הנהלות מנסות להפעיל לחצים, בעיקר במועצות ורשויות מקומיות. הצלחנו למנוע את זה והכל חוזר למצב של שביתה מלאה". לדבריו, השביתה תימשך "עד שיו"ר ההסתדרות יקבל התחייבות שיש לנו כסף ושיינקטו סנקציות נגד ראשי ערים שלא ישלמו משכורת".



בעקבות השביתה, הקדימה חברת "אל-על" 13 טיסות שאמורות היו להמריא היום, לאתמול בשעות הלילה. שר התיירות, יצחק הרצוג, קרא למשרד האוצר ולהתסדרות לעשות מאמץ עליון לסיים את המשבר, המסכן לדבריו את התיירות הנכנסת לישראל.







אם המשבר לא ייפתר תוך יומיים, עלול להיווצר מחסור בדלק בתחנות הדלק, מכיוון שהשביתה כוללת את בתי הזיקוק ופי גלילות. עקב שביתת הרשויות המקומיות, לא נאספת אשפה מהרחובות וחצרות הבתים, לא נרשמים דו"חות חניה לנהגים, משרדי הרשויות, המועצות הדתיות ושירותי הרווחה סגורים. העובדים המינהליים והספרנים באוניברסיטאות ובמכללות שובתים גם הם.



הירשזון קרא אמש להימנע משביתה לדבריו, "אזרחי מדינת ישראל זכאים לשקט, ליציבות ולוודאות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully