וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות עלו בשיעור החד ביותר מזה חודשיים; פולקסוואגן עלתה ב-4.3%

רונן סרברניק

29.11.2006 / 20:35

לונדון עלתה ב-1%; פאריס עלתה ב-1.4% ופרנקפורט עלתה ב-1.3%



בורסות אירופה סיימו את יום המסחר בעלייה החדה ביותר מזה חודשיים על רקע נתונים חיוביים מארה"ב ועל רקע שמועות על מיזוגים צפויים במגזר הרכב. לונדון עלתה ב-1%; פאריס עלתה ב-1.4% ופרנקפורט עלתה ב-1.3%.



בורסות אירופה שברו רצף הפסדים בן 6 ימים - הארוך מזה 15 חודשים על רקע ציפיות שמיזוגים ורכישות בהיקף של 1.5 טריליון דולר אשר התרחשו השנה יסייעו להמשך הצמיחה בכלכלת אירופה ולשיפור ברווחים.



ממשלת ארה"ב דיווחה היום על עלייה של 2.2% בתמ"ג במהלך הרבעון שהסתיים בספטמבר, לעומת הערכה ראשונית לעלייה של 1.6%. כחמישית ממכירות החברות האירופיות מגיע מארה"ב.



חברת לאפארג', אשר 30% ממכירותיה מגיעות מארה"ב עלתה ב-2.2%; מניות יוניליבר, אשר שליש מהכנסותיה מגיעות מארה"ב עלתה ב-1.3%.



מניית פולקסוואגן עלתה ב-4.3% על רקע שמועות שקבוצת משקיעים הכוללת את חברת פורשה, מעוניינת לרכוש את החברה לפי מחיר מניה של 105 יורו. אתמול עלתה המניה ב-2.5% על רקע אותן השמועות. מניית פורשה עלתה ב-3.8%.



BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, עלתה ב-1.8% לאחר שדיווחה כי הביקוש למתכות ממשיך להתחזק וכי החברה שוקלת השתלטות על חברות אחרות במגזר. קסטראטה, יצרנית הנחושת ה-4 בעולם, עלתה ב-2.4%; אנטופגסטה, בעלת 3 מכרות נחושת בצ'ילה, עלתה ב-1.4%.



EMI גרופ עלתה ב-2.4% שנוספו לעלייה של 10% מאתמול, לאחר שחברת התקליטים ה-3 בעולם הודיעה כי קיבלה הצעת רכש. עיתון "פייננשל טיימס" מסר כי את הצעת הרכש הגישה קבוצת משקיעים בראשן חברות ההשקעות הפרטיות פרמירה אדווייזרס ואפולו מנג'מנט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully