וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלת'קר נוטשת את תחום ערכות האבחון הרפואיות לטובת פעילות ייצור דלקי הביו-דיזל והמניה מזנקת ב-128%

עומרי כהן

29.11.2006 / 21:27

תקלוט את הפעילות הייצור של נקסג'ן תמורת הקצאת מניות שליטה; גמידה תקבל את פעילות האבחון



מניית מזנקת היום ב-128% במסגרת המסחר בנאסד"ק ומרכזת מחזור עצום של 2.5 מיליון מניות, לאחר שהחברה הקטנה מפתח תקווה חתמה על מכתב כוונות לקראת הסכם משולש אשר יעביר את פעילותה מתחום ערכות האבחון הרפואיות לתחום דלקי הביו-דיזל המתפתח. תחום זה נחשב כיום לחם ביותר, לאור הזינוק במחירי הנפט בעולם והחיפוש אחר מקורות אנרגיה חלופיים.



במסגרת ההסכם המתגבש, תעביר חברת נקסג'ן ביופיולס (NexGen Biofuels) האמריקאית את הבעלות על נכסיה הקשורים לייצור אתנול וביו-דיזל בארה"ב, לידי הלת'קר תמורת הקצאת מניות אשר תהפוך את נקסג'ן לבעל השליטה בחברה הישראלית.



במקביל, תקבל הלת'קר את כל מניותיה המוחזקות בידי חברת האם הנוכחית שלה, גמידה. בתמורה, תקבל גמידה את כל אחזקותיה של הלת'קר בחברות הבנות גמידור, דניאל וסביון, המתמחות בייצור ושיווק ערכות בדיקה רפואיות, ומספקות למעבדות שירותים וכלים לאבחון ומחקר מקצועי בתחום הביוטכנולוגיה.



מהלת'קר נמסר, כי מספר המניות שתקבל נקסג'ן בעסקה יתבסס על הערכת שווי שיערוך גוף מחקר מוכר לנכסיה. השלמת העסקה מותנית בהשלמת המשא ומתן בין החברות, בקבלת האישורים הרגולטוריים הדרושים, ובהן גם אישור בעלי המניות של הלת'קר ואישור בית המשפט בישראל.



נקסג'ן היא חברה לפיתוח מפעלים לייצור אתנול וביו-דיזל, החברה נמצאת כיום בתהליך לרכישה ופיתוח של חמישה מגרשי בנייה בוויסקונסין, באיווה, באוהיו ובאינדיאנה. על כל מגרש ניתן לבנות מפעל לייצור של עד 100 מיליון גלונים בשנה של אתנול וביו-דיזל. נכון להיום, נקסג'ן טרם רשמה הכנסות כלשהן.



כמו כן דיווחה היום הלת'קר, כי סיימה את הרבעון השלישי של 2006 עם ירידה של 5% בהכנסות ל-3.1 מיליון דולר ועם קיטון של 35% ברווח הנקי ל-34 אלף דולר, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של 2006 גדלו הכנסות החברה ב-11% ל-10.1 מיליון דולר ואילו הרווח הנקי צמח פי 2.2 ל-557 אלף דולר (7 סנט למניה), בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.



מניית הלת'קר נסחרת כעת במחיר של 2.9 דולרים, המשקף לחברה שווי של 22.3 מיליון דולר בדילול מלא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully