וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיגה אינפורמיישן גרופ: למעלה מחצי מהחברות בתחום IP Billing ייסגרו במהלך השנה הקרובה

TheMarker.com שירות

13.8.2001 / 13:11

מונים מספר חברות כמטרות פוטנציאליות לרכישה, בהן חברת מאינד הישראלית; בצד הרוכשות ניתן למצוא את אמדוקס, שתחפש, לדבריהם, פתרונות טכנולוגיים משלימים לאלו שהיא מציעה כיום

למעלה מ-50 אחוז מהחברות המפתחות מערכות בתחום IP Billing צפויות להיסגר במהלך 12 החודשים הקרובים, כך אומרת חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית גיגה אינפורמיישן גרופ בנייר עבודה שפורסם בימים אלו.

אליס סלפטר, מנהלת תחום המחקר של גיגה בישראל והאחראית על המחקר בגיגה בתחום IP Billing, צופה ביחד עם אנליסטים נוספים בחברה כי כמה מהחברות שלא ייסגרו, ייאלצו להתמזג על מנת לשרוד, ואילו חלק מהחברות המוצלחות ביותר יירכשו על ידי שחקני הענק בשוקי הבילינג ומערכות התמיכה בלקוחות.

סלפטר מונה מספר חברות כמטרות פוטנציאליות לרכישה, בהן חברת מאינד הישראלית. חברות נוספות כוללות את פורטל, Digiquant, Daleen Technologies ו-TelesensKSCL.

בין השחקניות הגדולות, אשר קרוב לוודאי ייצאו למסעי רכש, מונה סלפטר את חברת אמדוקס , ואת מתחרותיה קונברג'יס ו-AMS, שלדבריה יחפשו פתרונות טכנולוגיים משלימים לאלו שהן מציעות כיום.

בגיגה טוענים כי מאחר ותנאי השוק משחקים לטובתן, השחקניות הגדולות אינן ממהרות לבצע רכישות בהקדם האפשרי, וכי הדגש שישימו חברות אלו יהיה על טכנולוגיות שהוכיחו את עצמן בשטח, ולאו דווקא על טכנולוגיות מהפכניות - כלומר הן ידרשו המלצות מצד של לפחות לקוח אחד גדול, שהמערכות הותקנו ונוסו אצלו בהצלחה. בנוסף, המטרות המועדפות לרכישה יהיו חברות בעלות רקורד של רווחיות במשך לפחות 3-4 רבעונים, ובעלות חוזים עתידיים.

"במהלך 12 החודשים הקרובים אנו עומדים לראות דרישה גוברת והולכת מצד השוק למערכות בילינג מקיפות וכוללות. כתוצאה מכך אנו עומדים לראות את יצרני ה-IP Billing מנסים להרחיב ולהעמיק את הפונקציונליות של המערכות שלהם; חברות פרטיות בתחום זה יתקשו לגייס את המימון הדרוש, לצורך המחקר והפיתוח הדרושים להפיכת המוצרים שלהם למקיפים ולבשלים יותר עבור דרישות השוק", מציינת גיגה.

במקביל, מציינת גיגה כי שוק ספקי השירותים עבר תהליכי מיזוג שונים, וכי עיקר הלקוחות עבור יצרני ה-IP Billing נמצאים בקרב ספקי השירותים הגדולים והבינוניים. יחד עם זאת, יצרני מערכות ה-IP Billing מתקשים לשדרג את המערכות שלהם ממערכות קטנות לגדולות, כך שאלו יתמכו בהיקפים הגדולים והולכים של התנועה העוברת אצל ספקי השירותים.

גיגה צופה כי חלק מיצרני ה-IP Billing ישנו את האסטרטגיות העסקיות שלהם, כאשר חלק יפתחו מערכות בילינג עבור מערכות סלולריות של הדור השלישי (3G), וחלק ינסו להתמקד בנישות ספציפיות, אשר עשויות להפוך אותן אטרקטיוויות לרכישה על ידי השחקניות הגדולות בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully