וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיכון ובינוי: רווח של 125 מיליון שקל מתחילת השנה

נתן שבע

30.11.2006 / 11:15

בתקופה המקבילה רשמה החברה הפסד של 131 מיליון שקל. הרווח ברבעון ה-3 הגיע ל-33 מיליון שקל

שרי אריסון ביססה בשבוע שעבר את שליטתה בחברת התשתיות והבנייה שיכון ובינוי לאחר שרכשה את מניות העובדים בהיקף של 130 מיליון דולר (כ-20%) בשבוע שעבר. תוצאות הרבעון השלישי של החברה מסבירות את הצעד של אריסון, אותה אחת שניהלה רק לפני שנה מגעים למכירת השליטה בחברה, ומוכיחות שוב את המשך השיפור שעובר על החברה ברבעונים האחרונים.

הכנסות החברה צמחו בכ-15% ל-872 מיליון שקל כאשר החברה עברה לרווח נקי של 32.6 מיליון שקל לעומת 110.9 מיליון שקל. המשך ההתייעלות שעוברת על החברה תחת שרביטו של המנכ"ל אורי שני הפכו את הפרויקטים לרווחים יותר, לאחר שפרויקטים כאלה ייצרו הפסד גולמי כבר בשנים שעברו. גם פריסת החוב של החברה והקטנתו הובילו לצמצום הוצאות המימון של החברה ולשיפור בשורה התחתונה.

הרווח הגולמי שלה עלה ב-60% ל-116.9 מיליון שקל ושיעורו מסך ההכנסות עמד על 13% לעומת 9.6% ברבעון המקביל. קיטון של 25% בהוצאות ההנהלה כתוצאה מהקטנת הוצאות שכר הובילו לקפיצה גם ברווח התפעולי ל-61.4 מיליון שקל - כמעט פי 30 מהתקופה המקבילה. בנוסף הוצאות המימון של החברה קטנו ביותר מ-55% ל-35.7 מיליון שקל שנבע בחלקו מפירעון חוב וכן מהאינפלציה הנמוכה.

אורי שני, מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי אחזקות, ציין כי, שיפור תוצאותיה העסקיות של הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים, במונחי צמיחה, והחזרה לפסי רווחיות מעידים על הצלחה ביישום האסטרטגיה בצורה נכונה ועל כך שתוכנית הרה-ארגון האגרסיווית למגזר האלקטרו-מכני והקבלני בארץ "מבוצעת בהקפדה".

שני הוסיף, כי "המשך פיתוחה של החברה יתרכז בשלושת מנועי הצמיחה שקבעה לעצמה לפעילות - יזמות, תשתיות וזכיינות בארץ ובחו"ל".

החברה ממשיכה להרחיב את פעילותה הבינלאומית, שבה צבר ההזמנות העולה על 5 מיליארד שקל, והחלה לפעול גם בקניה ובקוסטה ריקה. ברבעון השלישי של השנה זכתה החברה באמצעות הזרוע הקבלנית בחו"ל בפרויקט כבישים בניגריה בהיקף של כ-250 מליון דולר ארה"ב למשך כ-4 שנים.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה ברווח של 125.9 מיליון שקל לעומת הפסד של 131 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ההכנסות עלו בכ-16% ל-2.9 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully