וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורות טובות לקובי אלכסנדר?

שירלי יום-טוב

30.11.2006 / 12:51

בית המשפט הנמיבי דחה בקשת הסגרה של אזרח גרמני שהואשם בגרמניה בעבירות מס

המערכת המשפטית של נמיביה סיפקה אתמול בשורות חשובות עבור קובי אלכסנדר, מייסד ומנכ"ל קומברס לשעבר, הנאבק בבקשת הסגרה מנמיביה לארה"ב. בית המשפט הגבוה של נמיביה דחה אתמול סופית את בקשת ההסגרה של אזרח גרמני, הנס יורגן קוך, שנאבק בבקשת הסגרה לגרמניה במשך ארבע שנים.

קוך אמנם הואשם בגרמניה בעבירות מס - השונות מהעבירות בהן מואשם אלכסנדר בארה"ב - ניירות ערך - אך אלכסנדר, ומנגד, הרשויות האמריקאיות, עקבו אחר המקרה של קוך. בית המשפט הנמיבי קבע כי אין מספיק ראיות כדי להסגיר את קוך לגרמניה. קוך, ששהה במעצר בנמיביה מ-2002, שוחרר מיד לאחר ההכרעה.

שחרורו של קוך הוא בוודאי ארוע חיובי עבור אלכסנדר. אבל אפשר להסתכל עליו גם מזווית נוספת - אם הנמיבים קבעו כי אין מספיק ראיות כדי להסגירו לגרמניה, אז המקרה הזה בוודאי ידרבן את האמריקאים לעבוד קשה על בקשת ההסגרה של אלכסנדר, ולכסות אותה מכל ההיבטים כדי לא להיתקל בטיעון דומה לאחר מאבק ממושך.

קוך הוא תושב קבוע בנמיביה - סטטוס אליו שואף גם אלכסנדר, שהגיש כבר מסמכים לרשויות הנמיביות כדי שיאשרו לו מעמד זה. קוך הואשם בשורת עבירות הכוללות הונאה והעלמת מס בסכום השווה לכ-65 מיליון דולר.

אלכסנדר שוהה בנמיביה מיולי האחרון, לאחר שנמלט מהרשויות האמריקאיות, המאשימות אותו בשורת עבירות על חוקי ניירות ערך, בהונאה ובניסיון לשחד עד (דיויד קריינברג, סמנכ"ל הכספים לשעבר של קבוצת קומברס, שמשתף פעולה עם התביעה האמריקאית בתמורה להקלה באישומים נגדו). אלכסנדר מואשם, בין היתר, ב"בקדייטינג" של אופציות - שינוי רטרואקטיווי של מועד הענקתן כדי להגדיל את הרווח ממימושן, בלא דיווח נאות בדו"חות הכספיים של החברה.

אלכסנדר נתפס בבירת נמיביה, וינדהוק, ב-27 בספטמבר ושוחרר בערבות מספר ימים לאחר מכן. הוא שוהה מאז בביתו בסמוך לוינדהוק והוא לא יכול לעזוב את נמיביה באופן חוקי, לאחר שהפקיד את דרכונו. ארה"ב הגישה בחודש שעבר בקשת הסגרה של אלכסנדר, והדיון הראשון בעניין נקבע רק לסוף אפריל.

בנמיביה העריכו בעבר גורמים שונים - במערכת המשפט והמשטרה - שהדיונים בבקשת ההסגרה של אלכסנדר יהיו ארוכים, אולי אפילו יארכו שנים, כמו במקרה קוך. בינתיים, אלכסנדר עושה כל שביכולתו לבסס את שהותו בנמיביה. הוא רכש בית בקאנטרי קלאב המפואר, הנמצא מספר קילומטרים מחוץ לוינדהוק, הוא נמצא שם עם משפחתו ורשם את שני ילדיו לבית ספר בינלאומי בעיר. אלכסנדר גם השקיע מיליוני דולרים בפרויקטים שונים בנמיביה - מדינה המבקשת להגדיל את היקף ההשקעות הזרות בתחומה ומעודדת זאת. אלכסנדר מיוצג על ידי עורך הדין הנמיבי שייצג את קוך הגרמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully