וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגודה לזכויות האזרח למכון התקנים: ההחלטה לפטר את אמו של בני סלע - אינה חוקית

עינב בן יהודה

30.11.2006 / 13:23

רבקה סלח, שהועסקה מספר שעות במכון כעובדת ניקיון באמצעות קבלן חיצוני, פוטרה בעקבות לחץ העובדים



האגודה לזכויות האזרח שלחה היום מכתב למכון התקנים, בו היא מעבירה ביקורת על פיטוריה של רבקה סלח, אמו של האנס הנמלט בני סלע. סלח, שהועסקה מספר שעות במכון כעובדת ניקיון באמצעות קבלן חיצוני, פוטרה בעקבות לחץ העובדים. מהנהלת מכון התקנים נמסר כי העובדים חששו כי סלע "ימצא מחסה בין כותלי המכון".



במכתב פונה עו"ד שרון אברהם ויס מהאגודה למנכ"ל המכון זיוה פתיר ומציינת: מתגובתכם עולה מפורשות, כי ההחלטה לפטר את הגברת סלאח אינה קשורה בטיב עבודתה, אלא קשורה אך ורק בהיותה אמו של אנס מתועב. למעשה מהווים הפיטורין ענישה על מעשה שלא היא עשתה בבחינת "בנים אכלו בוסר שיני אמהות תקהינה" לפיכך נובעת החלטתכם משיקולים פסולים והיא בלתי חוקית".



עוד נאמר במכתב, כי הטענה של מכון התקנים כי סלח הועסקה באמצעות חברה חיצונית אין משמעותה כי לא קיימת מערכת יחסי עובד-מעביד בין העובדת למכון, ואף בית הדין הארצי לעבודה בוחן בימים אלה את טיבה של מערכת היחסים המשולשת עובד-קבלן-משתמש ואת השלכותיה. "אולם מעבר לשאלת ההגדרה של יחסי עובד-מעביד, הרי שפעולתכם ותגובתכם חמורות שבעתיים, בהיות מכון התקנים גוף ציבורי, המחויב לאמות מידה גבוהות יותר ולשמירה על זכויות האדם, ובהן הזכות לעבוד"



"כאשר גוף ציבורי מונע משיקולים זרים ועומד מאחורי פעולותיו הפסולות, מהווה הדבר דוגמה פסולה לגורמים אחרים ונותן לגיטימציה להתנהגות זו. הזכות לעבוד הינה זכות יסוד. גזילת מטה לחמו של אדם הינו גזרה קשה ופגיעה בזכות זו. לפיכך כל פגיעה כזו, צריך שתהיה סבירה, מנומקת וצריך שתהיה לה אחיזה במציאות", נאמר במכתב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully