וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארה"ב קבע כי על חברות ביטוח לשלם לנפגעי קתרינה גם אם אין סעיף הצפה בפוליסה

הדר תדמור

30.11.2006 / 13:22

עד כה חברות הביטוח ספגו נזק של 45 מיליארד דולר מתשלומי הפיצויים לנפגעי אסון ההוריקן



קביעה של שופט בית הדין המחוזי בניו אורלינס עשויה לקרב אלפים מבעלי בתים שניזוקו באסון ההוריקן קתרינה בשנה שעברה לקבלת הפיצויים מחברות הביטוח.



השופט סטנווד דובאל ג'וניור קבע כי חברות ביטוח, אשר בחוזה עם המבוטחים לא קבעו במפורש שהן לא מכסות נזקי הצפות, חייבות לשלם למבוטחים פיצויים על הריסת ביתם באסון. זאת, לאחר שחלק מחברות הביטוח סרבו לשלם למבוטחים, בטענה שהם לא היו מכוסים כנגד נזקי הצפות, וכי הנזקים שנגרמו להם היו קשורים ישירות להצפות שנגרמו בעקבות ההוריקן, ולא להוריקן עצמו.



השופט דובאל ג'וניור הצדיק את המבוטחים, וטען כי אלא אם כתוב במפורש בפוליסה שאינה מכסה נזקי מים, על חברות הביטוח לשלם לנפגעים. בכך הפך השופט דובאל קביעה קודמת של בית המשפט המחוזי במיסיסיפי, שקבעה כי חברות הביטוח לא מחוייבות לשלם למבוטחים, אם הפוליסה לא כללה סעיף הצפות ונזקי מים.



בית המשפט הפדרלי במדינת מיסיסיפי צידד בחודש אוגוסט בחברות הביטוח בפסיקה ראשונה בגין נזקי ההוריקן קתרינה. בית המשפט קבע כי במסגרת ביטוח הבית נגד הוריקנים, חברות הביטוח אינן נדרשות לשלם על נזקי ההצפות שהביאו להרס של עשרות אלפי בתים עם פגיעת ההוריקן האימתני בשנה שעברה. עם זאת, השופט דחה את בקשת חברות הביטוח להתחמק גם מתשלום בגין נזקי רוחות ההוריקן שהגיעו בשילוב עם נזקי ההצפות.



חברות הביטוח נמנעו מתשלום על הנזקים שנגרמו מהצפת הבתים בשל עליית פני נהר המיסיסיפי. יותר ממאה אלף בתים נהרסו בהוריקן - אם מרוח ואם ממים.



קביעתו של השופט המחוזי בניו אורלינס תקפה כלפי מספר תביעות של מבוטחים נגד חברות ביטוח, אך אינה בגדר תביעה ייצוגית.



סופת ההוריקן קתרינה, שפגעה בדרום ארצות הברית בספטמבר 2005, הביאה להפסדים המבוטחים הגדולים ביותר בהיסטוריה. חברות הביטוח ספגו נזק של 45 מיליארד דולר מתשלומי הפיצויים לנפגעי אסון ההוריקן קתרינה, בעונת ההוריקנים ב-2005. כעת, לאחר קביעת בית המשפט הפדרלי בלואיזיאנה, ייתכן שהנזק הכספי לחברות הביטוח לא יסתכם בזאת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully