וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצ'רד לי - בנו של המיליארדר לי קאשינג - כשל בניסיונו למכור את חברת הטלקום PCCW

TheMarker

30.11.2006 / 13:26

בעלי המניות בחברת האחזקות של ריצ'רד לי דחו הצעת רכש בסך 1.2 מיליארד דולר



ריצ'רד לי, בנו של המיליארדר לי קאשינג, כשל בניסיונו למכור את אחזקותיו בחברת התקשורת PCCW ב-1.2 מיליארד דולר. בעלי המניות בחברת האחזקות של ריצ'רד לי, החברה האם של PCCW, דחו את הצעת הרכש עבור אחזקות החברה ב-PCCW בטענה כי המחיר נמוך מדי. מלי נמנעה זכות ההצבעה כיוון שאביו היה מעורב בקבוצה הרוכשת, ולמרות שליטתו ב-75% מהחברה. המסחר במניות PCCW הושעה היום על רקע דחיית הצעת הרכש.



דחיית ההצעה מונעת מריצ'רד לי לבצע את האקזיט המיוחל שלו מחברת הטלפוניה הגדולה בהונג קונג, בה הוא שולט זה שבע שנים, במהלכן ירד שווי השוק שלה ב-95%. פיצול הנתח של לי יותיר את השליטה בחברה בידי צ'יינה נטקום, ואת בעלת השליטה הנוכחית, חברת האחזקות פסיפיק סנטורי, כבעלת מניות מיעוט.



הקבוצה שהגישה את הצעת הרכש הובלה על ידי בנקאי סיטיגרופ לשעבר פרנסיס לאונג. הקבוצה הגישה הצעת רכש בסך 6 דולר הונג קונג למניה עבור הנתח של פסיפיק סנטורי, 8.1% יותר ממחיר המניה לפני הגשת ההצעה. לי קאשינג סייע במימון ההצעה, ביחד עם חברת הטלפוניה הספרדית טלפוניקה.



לאונג הוא ממקורביו של לי קאשינג, לאחר שניהל עבורו מספר הנפקות ראשונות לציבור, ביניהן הנפקת חברת האינטרנט Tom.com והנפקת חברת האחזקות CK לייף אינטרנשונל הולדינגס. לי קאשינג נמנע מלמסור האם הוא צפוי להימנות עם משקיעיו של לאונג. לאונג מתכנן להקים חברת השקעות פרטיות מאז פרישתו מתפקיד יו"ר חטיבת אסיה בסיטיגרופ, בפברואר האחרון.



ריצ'רד לי טען כי במקור לא ידע כי אביו מעורב בעסקה, ולא ביקש כי אביו יתערב. הוא גם אמר כי באם תידחה העסקה ימשיך לנהל את PCCW בשמחה. לאונג אמר כי צירף מספר קרנות של לי קאשינג לקבוצתו לאחר שלא מצא שותפים אחרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully