וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטיגרופ נכנע לכוחות השוק: ויתר על המלצת ה"מכירה" לאורמת טכנולוגיות לאחר שהמניה לא זזה במשך שבעה חודשים

עומרי כהן

30.11.2006 / 14:08

העביר את מכפיל הרווח התזרימי התפעולי ל-2007 ומחיר היעד קפץ מ-35.5 ד' ל-42.5 ד'



בנק ההשקעות סיטיגרופ נכנע שלשום לכוחות השוק. לאחר שהחזיק במשך שבעה חודשים המלצת "מכירה" לא ברורה לאורמת טכנולוגיות (סימול: ORA), שודרגה ההמלצה ל"החזק". באותה התקופה, אגב, מניית אורמת לא זהרה, אולם שמרה על יציבות עם עלייה קלילה של כ-0.5%. כך, שהמלצה חד משמעית למכור את המניה בגלל מחירה הגבוה לכאורה, הוכחה כרחוקה מהמציאות.



באמצע אפריל האחרון, וכשבוע לאחר שלקח חלק בהנפקה השנייה של אורמת טכנולוגיות בבורסת ניו-יורק, כתב האנליסט בראיין צ'ין כי "אנו רואים באורמת שחקנית מובהקת בתחום הצומח של אנרגיה גיאותרמית, שלמניותיה מוענק תמחור יתר". צ'ין הסביר אז, כי אורמת אמורה להיסחר לפי מכפיל EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) של 11 על הרווח הצפוי ב-2006, ממנו נגזר מחיר יעד של 30 דולר. מחיר זה, היה נמוך מהמחיר בשוק ולכן זכתה אורמת להמלצה השלילית. חודש לאחר מכן העלה צ'ין את מחיר היעד שלו לאורמת ל-33 דולר ומאז שינה את מחיר היעד עוד פעמיים, אולם הותיר למניה את המלצת "המכירה".



אולם אורמת מיאנה להיחלש ושלשום התיישר צ'ין לפי רצון המשקיעים. "אנו מעבירים את מוקד המכפיל שנה קדימה ל-2007, מ-2006", הוא כתב למשקיעים. לדבריו, מכפיל היעד הנוכחי שלו לאורמת - 13.5 - מבוסס לדבריו על התבוננות במכפילים לפיהן נסחרות כיום חברות דומות מתחום התעשייה הכבדה, אשר דומות לאורמת בשיעורי צמיחת ה-EBITDA הגבוהים.



העברת חישוב השווי לביצועי 2007, העלתה כי אורמת ראויה למחיר יעד גבוה יותר של 42.5 דולר, ממחיר היעד שמעניק לה אותו מכפיל על ה-EBITDA של 2006 - 35.5 דולר. כעת, משמחיר היעד גבוה ממחיר המניה בשוק (36.3 דולר נכון לשלשום), גם יכול היה צ'ין להצמיד לאורמת המלצה חיובית יותר. שתי הסיבות העיקריות אשר הביאו לדבריו להחלטה להעלות את ההמלצה הן: שיעור צמיחת הרווחים של אורמת שממשיך להיות חזק, ומניותיה, אשר נסחרו במגמה של ירידה הדרגתית מתונה מאז אפריל.



על זה ניתן לומר, כי רווחיותה של אורמת היתה חזקה גם בחודשים הקודמים ומנייתה, נותרה כאמור כמעט ללא שינוי, מאז החל צ'ין לסקר אותה באמצע אפריל. אתמול היא עלתה ב-2.1% ל-37 דולר, בתגובה לשדרוג ההמלצה, אולם גם לאחר עלייה זאת נותרה המניה רחוקה בכ-15% ממחיר היעד של צ'ין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully