וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזריאלי השלים את רכישת גרנית, שדיווחה על רבעון נוסף של רווחיות זעומה: הרוויחה 1.2 מיליון שקל

אסף רותם

30.11.2006 / 15:16

הכנסות החברה טיפסו ב-10% ל-1.46 מיליארד שקל



ביום בו הושלמה מכירת גרעין השליטה ב ממשפחת בורוביץ' לדוד עזריאלי, מציגה החברה עוד רבעון של רווחיות זעומה. גרנית רשמה בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר צניחה של 61% ברווח הנקי, וזה הסתכם לכדי 1.2 מיליון שקל, למרות צמיחה של 10% בהכנסות (בניכוי היטלים ממשלתיים), ל-1.46 מיליארד שקל.



גרנית עוסקת בתחום האנרגיה באמצעות חברת סונול, שפריסתה בולטת בעיקר בצפון הארץ, ובאמצעות סופרגז; עוד עוסקת החברה בשמנים ובהשקעות בנדל"ן, ובנוסף היא שולטת בטמבור. קבוצת עזריאלי, שבשליטת איש העסקים דוד עזריאלי, השלימה היום את רכישת 53.26% ממניות חברת גרנית הכרמל מידי חברת בורוגלן. תמורת הרכישה תשלם קבוצת קנית סך של 148 מיליון דולר. יתרת מניות גרנית הכרמל מוחזקות בידי איש העסקים שייקה לנדאו (25.13%) ובידי הציבור.







השיפור בתחום הצבעים עליו דיווחה החברה לא עזר להקל על הקושי ברבעון בתחום העיקרי של החברה - אנרגיה. העלייה בהכנסות יוחסה בחברה לעליית מחירי הנפט במהלך החודשיים הראשונים של הרבעון, אולם זו גם פגעה ברווחיות הגולמית, שכן היא אינה מותאמת לשינויים במחירי הנפט. שיעור הרווח הגולמי ירד לפיכך מ-16% ברבעון המקביל ל-13.1% ברבעון החולף.



בנוסף, ירידת מחירי הנפט לקראת תום הרבעון פגעה שוב ברווחיות, שכן גרנית נאלצה למכור את המלאי, שנרכש במחיר גבוה, במחירים נמוכים בהרבה. לפיכך, הרווח התפעולי נחתך ב-55% ל-24.5 מיליון שקל. שיעורו נפל מכ-4% ל-1.6%. הוצאות המימון, של כ-41 מיליון שקל, היו מעבירות את גרנית להפסד כבד, ואולם מימוש נכס נדל"ן הזרים לקופתה כ-31 מיליון שקל, ואיפשר לחברה להציג רווח סמלי של כ-1.1 מיליון שקל.



בנוסף, הציגה החברה תזרים מזומנים שלילי, של 5.4 מיליון שקל.



מניית גרנית מתאוששת היום בכ-0.6%, לאחר שבשבוע האחרון נפלה בכ-7%. בסה"כ, מתחילת השנה זינקה המניה בכ-50%, על רקע העברת הבעלות שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully