וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר משלים ירידה של יותר מ-1% תוך יומיים

טל לוי

30.11.2006 / 15:27

גיפט: הספקולנטים מנצלים את מחזורי המסחר הקטנים. הדולר נחלש גם מול שאר המטבעות בעולם והוא נסחר תמורת 1.32 דולר ליורו

לאחר שאיבד אתמול יותר מ-0.5%, ממשיך הדולר לאבד גובה גם בשעה זו: המטבע האמריקאי נחלש בכ-0.3% ושערו נקבע היום על 4.247 שקלים. בנק ישראל לא קבע אתמול שער יציג, לאחר שהצטרף לשביתה הכללית שהוכרזה בכל הארץ. בסך הכל משלים הדולר ירידה של 1.025% אתמול והיום. התנועה החזקה של הדולר מגיעה לאחר תקופה שקטה, במהלכה נסחר הדולר ביציבות.

ההיחלשות במטבע האמריקאי אינה מקומית בלבד: בעולם, נסחר הדולר ברמה של 1.32 דולר ליורו בלבד.

"יום המסחר נפתח בלחץ המרות סוף חודש, בו היצואנים ממירים את הדולרים שקיבלו לשקלים על מנת לשלם שכר, ואלה חיזקו את השקל לרמה של 4.235 שקל לדולר. אולם בהמשך היום התאושש מעט הדולר", כך אומר הכלכלן הראשי בבית ההשקעות גיפט, ערן בסון.

"חולשתו המתמשכת של הדולר בעולם לקראת סוף שנת הכספים הנוכחית משפיעה ללא ספק על המסחר בדולר-שקל", אומר בסון. "המשקיעים הכבדים מרוויחים כספים כתוצאה מתנודתיות בשוק המטבעות, אשר מאפשרת להם להרוויח הן מירידה והן מעלייה בדולר. ואולם, במהלך השנה, נסחר הדולר בעולם ביציבות, כך שיכולת הפקת הרווחים קטנה בהתאם".

"נוצר הרושם כי ספקולנטים שלא רוו נחת מהתנודתיות ההולכת ויורדת בשוק המט"ח העולמי מעוניינים לנצל את מחזורי המסחר ההולכים וקטנים לקראת סוף השנה, על מנת ליצור רווחים", אומר בסון. כאשר מחזורי המסחר קטנים גדל כוחה של כל תנועה בשוק המט"ח וקובעת במידה חזקה יותר את כיוון המסחר. סיבה נוספת שמציין בסון להיחלשות הדולר בעולם היא הציפיה להמשך העלאות ריבית בקרב המטבעות האירופיים כמו יורו וליש"ט – נמה שנותן להן רוח.

בזירה המקומית, מציינים בגיפט כי אם השקל ימשיך להתחזק ולהשפיע בצורה משמעותית על מדדי המחירים הקרובים באופן כזה שנגיד בנק ישראל יהיה סבור שיעד האינפלציה העתידי יוחמץ גם הוא - תימשך הורדת הריבית בישראל ללא קשר לריבית הדולרית. הורדת ריבית זו תמתן את תיסופו של השקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully