וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולבר: ההפסד הנקי ירד ל-5.6 מיליון שקל

שרון שפורר

30.11.2006 / 16:49

הכנסות סולבר צמחו בכ-26% ל-132 מיליון שקל. החברה עברה לרווח תפעולי של 2 מיליון שקל

רגע לפני מכירת השליטה בסולבר לקרן פייט ולמבטח שמיר, מדווחת היום החברה על שיפור משמעותי בתוצאות הרבעון השלישי, הכולל גידול חד במכירות וצמצום ההפסד הנקי ברבע, לעומת הרבעון המקביל.

חברת סולבר מקיבוץ חצור, המייצרת שמן סויה, מוצרי חלבון סויה ותערובת לבעלי חיים, הציגה הכנסות שהסתכמו ברבעון השלישי, ב-132 מיליון שקל - גידול של כ-26% מול הרבעון המקביל. ההפסד הנקי צומצם ל-5.6 מיליון שקל מ-19.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2005.

סולבר הציגה שיפור ברווח הגולמי, שזינק מסכום זניח לכ-16 מיליון שקל. החברה עברה לרווח תפעולי של 2 מיליון שקל מהפסד של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל.

למרות השיפור המרשים, הפסדיה הצבורים של סולבר מתחילת השנה מגיעים לכ-24 מיליון שקל - מה שאינו מאפשר לרואי החשבון שלה להסיר את הערת העסק החי מהדו"חות.

קרן פייט של ישי דוידי ומבטח שמיר של מאיר שמיר, חתמו בחודש ספטמבר, על עסקה לרכישת השליטה בחברה. החברות ישקיעו 80 מיליון שקל בסולבר תמורת 54% ממניותיה. ההשקעה תתחלק כך, שפייט תשקיע 50 מיליון שקל ומבטח שמיר 30 מיליון שקל. קיבוץ חצור המוכר את מניותיו, יגייס ממקורות אחרים 20 מיליון שקל נוספים, והסכום כולו ישמש כתשלום לבעלי איגרות החוב של החברה.

סולבר נקלעה למשבר לאחר שרשמה ברבעון השני של 2006 הפסד של 13 מיליון שקל. הירידה במכירות נגרמה בעיקר בשל הוצאות בגין הרצת מפעלים חדשים - בעיקר מפעל החלבון המבודד, עליית מחירי האנרגיה ושינויים בשוק הסויה העולמי.

אחד התנאים להשלמת עסקת המכירה לפייט ומבטח שמיר, הוא פניית סולבר לבית משפט, בבקשה לפעול תחת סעיף 350 שהוא סוג של הסדר נושים. החברה צריכה להגיע להסדר עם בעלי האג"ח שלה, על פיו היא תציע להם החזר כספי של מחצית מסכום ההשקעה המקורי שלהם באג"ח ומניות בחברה. תנאי נוסף להשלמת העסקה הוא הסדר עם הבנקים, שסולבר חייבת להם כ-180 מיליון שקל.

סולבר נהנתה ממעט עדנה בחודש האחרון לקראת פירסום הדו"חות, ועלתה בכ-13%. אך עדיין מדובר בירידה של כ-19% מתחילת השנה, לאחר צניחה של כ-53% בשנת 2005.

שווי השוק של החברה עומד כיום על כ-87 מיליון שקל. מחזורי המסחר במניה נמוכים במיוחד ומסתכמים בכ-50 אלף שקל בממוצע מתחילת השנה. כל אלו, כמעט שלוש שנים אחרי הנפקה היסטורית שביצעה החברה בשנת 2004 עם ביקושי עתק של 1.6 טריליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully