וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומריקס מתכננת הנפקה שנייה בנאסד"ק; מבקשת לגייס כ-100 מיליון דולר

עומרי כהן

30.11.2006 / 19:18

מניית החברה זינקה ב-210% מאז ההנפקה הראשונה באפריל; טרם נבחר חתם מוביל



שבעה חודשים לאחר שהשלימה הנפקה לא מוצלחת בנאסד"ק, מתכננת חברת אומריקס (סימול: OMRI) לנצל זינוק של כ-210% במניותיה מאז ההנפקה, לצורך גיוס של 100 מיליון דולר נוספים בהנפקת מניות שנייה לציבור. על פי הערכות בשוק, טרם נפלה החלטה סופית באשר לחתם שיוביל את ההנפקה; את תגובת אומריקס לא ניתן היה להשיג.



בחודש אפריל ביקשה אומריקס להנפיק את מניותיה בטווח מחירים של 17-15 דולר למניה, המשקף לחברה שווי של 252-222 מיליון דולר אחרי הכסף. אולם, שיווק לא מוצלח של החתם המוביל בהנפקה - הבנק השווייצי UBS - כמו גם התבססות על דו"חות שנתיים בהם הוצגו הפסדים בשורה התפעולית והתחתונה, אילצה את אומריקס לחתוך את מחיר המניה בהנפקה ל-10 דולרים בלבד.



עקב כך, גייסה אומריקס 39.5 מיליון דולר (ברוטו) בלבד - 40% פחות מהיקף הסכום המקסימלי שתוכנן בגיוס - 67.2 מיליון דולר. גם השווי בהנפקה נחתך לכ-150 מיליון דולר בלבד.



מאז הציגה אומריקס תוצאות כספיות טובות ביותר ומנייתה זינקה למחיר של 31 דולר. זינוק זה גם הכניס את אומריקס לרשימת חמש ההנפקות המוצלחות של 2006; אלא שאת הפרס על הזינוק במניה קיבלו המשקיעים ולא החברה.



אומריקס נמצאת כיום בתחילתו של פרויקט להקמת מפעל ייצור חדש בירושלים, בהשקעה של כ-20 מיליון דולר. הפרויקט יימשך כשלוש שנים, ובאומריקס מעדיפים כנראה לנצל את רמות המחיר הנוכחיות של המניה, לצורך חיזוק ההון העצמי ומימון פעולות ההתרחבות העתידיות.



אומריקס מפתחת מוצרים ביו רפואיים המשמשים לעצירת דימומים במהלך ניתוחים, וליצירת נוגדנים בגוף. את תשעת החודשים הראשונים של 2006 סיימה החברה בצמיחה של 138% בהכנסות, ל-45.7 מיליון דולר, ועם רווח נקי של 16.7 מיליון דולר - לעומת הפסד של כ-7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (בניכוי הוצאות מימון חשבונאיות הקשורות להתאמת הון המניות של החברה להנפקה). מחירה הנוכחי של מניית אומריקס משקף לחברה שווי של כ-474 מיליון דולר בדילול מלא.



> לכל הציטוטים, הגרפים והמדדים - TheMarker Finance


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully