וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז שג'ורג' סורוס הפיל את המטבע הבריטי לפני 14 שנים: הליש"ט נוגעת ב-2 דולרים

TheMarker

30.11.2006 / 19:22

הדולר בדרכו לנפילה חודשית של 3.2% מול הליש"ט ושל 3.8% מול היורו



הליש"ט נסחרת מול הדולר בשיא של יותר מ-14 שנים, ומתקרבת לשער של 2 דולרים לליש"ט - רמה שלא נראתה כמותה מאז שהמשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס "הפיל" את בנק אוף אינגלנד בהימור נגד המטבע הבריטי בספטמבר 1992, מהלך שגרר נפילה של 20% בשער הליש"ט בתוך שלושה שבועות והכניס לסורוס רווח מהיר של 1.1 מיליארד דולר. התחזקות הליש"ט מול הדולר זה היום העשירי ברציפות - רצף העליות הממושך ביותר מאז ספטמבר 2002 - באה על רקע הערכות כי הבנק המרכזי של בריטניה ימשיך להעלות הריבית במדינה, ואילו הבנק הפדרלי יתחיל להוריד את שיעור הריבית בארה"ב.



הליש"ט מתחזקת כעת מול הדולר ב-1.1% לשער של 1.9682 דולר, בדרכה לעלייה חודשית של 3.2% מול המטבע האמריקאי. התחזקות הליש"ט נרשמת על רקע עלייה נוספת במחירי הדיור בבריטניה בנובמבר. מחיר הבית הממוצע בבריטניה צמח ב-9.6% בנובמבר לעומת החודש המקביל בשנה שעברה. תשעה חודשי עלייה רצופים במחירי הדיור מגבירים את ההערכות כי בנק אוף אינגלנד ימשיך להעלות הריבית, על מנת להאט את הצמיחה בשוק הדיור. בתחילת החודש, העלה הבנק המרכזי את הריבית לשיעור של 5%.



התחזקות הליש"ט בשבוע האחרון מגיעה גם על רקע העלאת תחזית הצמיחה של בריטניה על ידי שר האוצר גורדון בראון. האינפלציה בבריטניה צפויה גם היא לעלות, ולהמשיך להיות גבוהה מיעד של 2% של הבנק המרכזי.



הדולר נחלש מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם, על רקע נתוני מקרו שפורסמו היום בארה"ב, אשר חיזקו את ההערכות כי הבנק הפדרלי עתיד להוריד את הריבית בארה"ב. מול היורו, מאבד הדולר 0.8% לרמה של 1.3256 דולר - שפל של 20 חודשים - בדרכו לנפילה חודשית של 3.8% מול המטבע האירופי. מול הפרנק השווייצי מאבד הדולר 1% לשער של 1.1971 פרנק לדולר. מול הין היפאני נחלש הדולר ב-0.7% לרמה של 115.59 ין לדולר.



היקף הפעילות העסקית באזור שיקגו בארה"ב ירד במפתיע החודש לראשונה זה שלוש שנים וחצי. מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו ירד בחודש נובמבר לרמה של 49.9 - רמתו הנמוכה ביותר מאז אפריל 2003 - לעומת רמה של 53.5 באוקטובר. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 54.4. קריאה של המדד מעל לרמה של 50, מצביעה על התרחבות הפעילות של מרבית העסקים באזור, בעוד שמדד מתחת לרמה זו מעיד על צמצום בפעילותם.



מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי מספר תביעות האבטלה הראשונות גדל במפתיע בשבוע שעבר לרמתו הגבוהה ביותר זה למעלה משנה. מספר תביעות האבטלה גדל בשבוע שעבר ב-34 אלף לרמה של 357 אלף - רמתו הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2005. הממוצע הארבע שבועי של מספר תביעות האבטלה, הנחשב לפחות תנודתי, גדל לרמה של 325 אלף, לעומת 317,750 בשבוע הקודם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully