וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה שלוש שנים וחצי: ירידה בפעילות העסקית באזור שיקגו בארצות הברית

TheMarker

30.11.2006 / 19:54

מדד מנהלי הרכש של שיקגו ירד מתחת לרמה של 50, לראשונה מאז אפריל 2003



היקף הפעילות העסקית באזור שיקגו בארה"ב ירד במפתיע החודש, לראשונה זה שלוש שנים וחצי. מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו ירד בחודש נובמבר לרמה של 49.9 - רמתו הנמוכה ביותר מאז אפריל 2003 - לעומת רמה של 53.5 באוקטובר. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 54.4. קריאה של המדד מעל לרמה של 50 מצביעה על התרחבות הפעילות של מרבית העסקים באזור, בעוד שמדד מתחת לרמה זו מעיד על צמצום בפעילותם.



מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי מספר תביעות האבטלה הראשונות גדל במפתיע בשבוע שעבר לרמתו הגבוהה ביותר זה למעלה משנה. מספר תביעות האבטלה גדל בשבוע שעבר ב-34 אלף לרמה של 357 אלף - רמתו הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2005. הממוצע הארבע שבועי של מספר תביעות האבטלה, הנחשב לפחות תנודתי, גדל לרמה של 325 אלף, לעומת 317,750 בשבוע הקודם.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: ההכנסה האישית בארה"ב גדלה באוקטובר ב-0.4% לעומת החודש הקודם, בהמשך לעלייה של 0.1% באוקטובר, מסר משרד המסחר האמריקאי. ההוצאה האישית גדלה ב-0.2%, לאחר ירידה בשיעור דומה בחודש הקודם. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.1% בהוצאה האישית, ולגידול של 0.5% בהכנסה האישית. מדד המחירים לצרכן המבוסס על נתוני ההוצאה האישית (PCE) - מדד הנחשב למועדף על הבנק הפדרלי - עלה באוקטובר ב-0.4%, מסר משרד המסחר האמריקאי. במונחים שנתיים מדובר בעלייה של 2.4% שרשם המדד.



נתוני ההכנסה וההוצאה האישית שפורסמו היום פורשו כחיזוק לדבריו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אשר אמר השבוע כי ספק אם הבנק הפדרלי יחליט להוריד את הריבית בארה"ב בתגובה להאטה בשוק הדיור. יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר בנאום שנשא שלשום כי מדד הליבה של האינפלציה בארה"ב עודנו גבוה "במידה שגורמת אי נוחות", והזהיר כי יהיה זה "מדאיג במיוחד" אם שיעור האינפלציה לא יתמתן בהתאם לתחזיות הבנק. "בכל האמור לאינפלציה, נראה כי הסיכונים נוגעים בעיקר להתגברותה", אמר ברננקי בנאום בפני הקרן הלאומית איטליה-אמריקה (NIAF). "לנוכח רמתה הנוכחית של האינפלציה, מצב שבו האינפלציה לא תתמתן בהתאם לתחזיות יהיה מדאיג במיוחד".



ברננקי אמנם דבק בדבריו השבוע בתחזיתו לירידה בצמיחת הפעילות הכלכלית ובשיעור האינפלציה בחודשים הקרובים, אולם דבריו אודות הסיכון האינפלציוני פורשו כסימן לכך שהבנק הפדרלי אינו מתכוון להוריד את הריבית בארה"ב בחודשים הקרובים. הבנק הפדרלי הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי בשלושה החודשים האחרונים, ברמה של 5.25%, לאחר סדרה של 17 העלאות ריבית בנות 0.25%.



שפע נתוני מקרו פורסמו השבוע בארה"ב על רקע ניסיונות הכלכלנים לצפות לאן מועדות פניה של הכלכלה הגדולה בעולם. משרד המסחר האמריקאי פירסם אתמול את נתוני התמ"ג המעודכנים לרבעון השלישי של השנה, מהם עלה כי הכלכלה האמריקאית צמחה ברבעון השלישי בקצב שנתי של 2.2%, מעל להערכות המוקדמות לצמיחה של 1.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully