וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: חולשת הדולר ממשיכה להכביד על הבורסות - השלימו ירידה חודשית ראשונה מאז מאי

TheMarker

30.11.2006 / 20:11

היצואניות הובילו הירידות; ענקית הרכב פולקסווגן נפלה ב-4%



מניות היצואניות הובילו את הירידות בבורסות אירופה, על רקע התחזקות היורו והליש"ט מול הדולר, לאחר שפורסמו היום נתוני מקרו מאכזבים בארה"ב. בעקבות זאת גברו החששות מפני האטה בצמיחת הכלכלה האמריקאית - שוק היצוא הגדול ביותר של אירופה.



בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.6%; בורסת פרנקפורט איבדה 0.9%; בורסת פאריס ירדה ב-1%. מדד דאו ג'ונס יורו סטוקס 600 ירד ב-0.7%, והשלים בכך ירידה של 0.4% בנובמבר - ירידה חודשית ראשונה מאז מאי.



הליש"ט נסחרת מול הדולר בשיא של יותר מ-14 שנה, ומתקרבת לשער של 2 דולרים לליש"ט - רמה שלא נראתה מאז שהמשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס "הפיל" את בנק אוף אינגלנד בספטמבר 1992, כשהימר נגד המטבע הבריטי.



המטבע הבריטי מתחזק מול הדולר ב-1.1% לשער של 1.9682 דולר, בדרכו לעלייה חודשית של 3.2% מול המטבע האמריקאי. התחזקות הליש"ט מול הדולר במשך עשרה ימים רצופים - רצף העלייות הממושך ביותר מאז ספטמבר 2002 - אירעה על רקע הערכות כי הבנק המרכזי של בריטניה ימשיך להעלות את הריבית במדינה, ואילו הבנק הפדרלי יתחיל להוריד את שיעור הריבית בארה"ב.



הדולר נחלש גם מול מטבעות אירופים אחרים. מול היורו מאבד הדולר 0.8% לרמה של 1.3256 דולר - שפל של 20 חודשים - בדרכו לנפילה חודשית של 3.8% מול המטבע האירופי. מול הפרנק השווייצי מאבד הדולר 1% לשער של 1.1971 פרנק לדולר.



מניות של חברות המוכרות בהיקף גדול לשוק האמריקאי הובילו את הירידות. פולקסווגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, ירדה ב-3.8%; דיימלר קרייזלר, יצרנית המכוניות החמישית בגודלה בעולם, ירדה ב-1.3%; ענקית ציוד רשתות התקשורת השוודית אריקסון (סימול ERICb.ST) איבדה 1.9%; ענקית האלקטרוניקה פיליפס אלקטרוניקס רשמה ירידה של קרוב ל-1%.



מניית ספקית שירותי הפס רחב האיטלקית Fastweb (סימול FWB.MI) עלתה ב-3.5%, בעקבות דיווחים כי מייסד ויו"ר החברה, סילביו סקאליה, נפגש עם מנכ"ל ענקית המדיה האמריקאית ניוז קורפ, רופרט מרדוק, כדי לדון ברכישת החברה לפי שווי של 4 מיליארד יורו.



מניות הכרייה בלטו לטובה ונסחרו במגמה חיובית. BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, עלתה ב-1.2%; חברת הכרייה האנגלית-שווייצית אקסטרטה (סימול XTA.L) הוסיפה 1.1%.



> TheMarker TV החדש - היכנסו עכשיו


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully