וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמפל הגדילה את החזקתה בחברת הגז EMG ל-12.5% לאחר שהשלימה גיוס של 96 מיליון דולר בשבועיים

שירלי יום-טוב

30.11.2006 / 20:32

אמפל רכשה ממרחב - שתיהן חברות בשליטת יוסי מימן - 5.9% מ-EMG תמורת 128 מיליון דולר



חברת , שבשליטת איש העסקים יוסי מימן, מגדילה את החזקתה בחברת הגז המצרית EMG באמצעות רכישת 5.9% נוספים מהחברה ממרחב - חברה שאף היא בשליטת מימן. בכך, מממשת אמפל את האופציה שניתנה לה באוגוסט האחרון לתקופה של שנתיים להגדלת חלקה ב-EMG.



אמפל תשלם עבור החלק הנוסף 128.3 מיליון דולר, כך שהשווי הנשקף ל-EMG הוא כ-2.17 מיליארד דולר. כעת, מחזיקה אמפל 12.5% מ-EMG, שלה זכות לייצא גז טבעי ממצרים לישראל ולמקומות נוספים במזרח התיכון באמצעות צינור תת מימי שהעבודה עליו צפויה להסתיים בתחילת 2008. הצינור ייצא מאל עריש שבמצרים לאשקלון.



אמפל תשלם עבור המניות 68.3 מיליון דולר במזומן ו-40 מיליון דלר במניות אמפל לפי מחיר של 4.65 דולרים למניית אמפל. כעת, נסחרת מניית אמפל בנאסד"ק במחיר של 4.7 דולרים בעקבות עלייה של 0.9%. יתרת הסכום - 20 מיליון דולר - תשולם כנגד הנפקת שטר חוב שייפרע במזומן או באמצעות מניות של אמפל או באמצעות שילוב בין השניים, לפי החלטת מרחב. מימן הופך באמצעות EMG לשחקן מרכזי בסקטור האנרגיה בישראל מאחר שחלק מהגז שיזרום בצינור מיועד להימכר לחברת החשמל.



כדי לשלם על מניות EMG, השלימה אמפל אמש הנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים בהיקף של 38 מיליון דולר. בנוסף, הנפיקה אמפל לפני כשבועיים איגרות חוב בהיקף כולל של 58 מיליון דולר, גם כן במסגרת הנפקה פרטית למשקיעים המוסדיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully