וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירק קרקוריאן בדרך החוצה מענקית הרכב GM: מכר מחצית מהחזקותיו בחברה בתוך כשבוע

TheMarker

30.11.2006 / 20:50

החזקותיו של קרקוריאן בחברה כעת עומדות על פחות מ-5% לעומת 9.9% לפני כשבוע; המניה יורדת ב-3%



מנייתה של ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (סימול GM) יורדת בקרוב ל-3% במסחר בוול סטריט - זאת לאחר לאחר שהמשקיע המיליארדר, קירק קרקוריאן, המשיך לקצץ את החזקותיו ביצרנית המכוניות הגדולה בעולם.



חברת ההשקעות של קרקוריאן, טרנסינדה, הודיעה היום כי תמכור מחר 14 מיליון מניות של GM, בשווי של 402 מיליון דולר - מחיר של 28.75 דולר למניה. בעקבות העסקה, יצומצמו החזקות טרנסינדה בחברה ל-28 מיליון מניות, שהן נתח של 4.95% ממניות החברה.



קרקוריאן, בעל המניות הפרטי הגדול ביותר של יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, מכר בשבוע שעבר 14 מיליון מניות של GM במחיר של 33 דולר למניה, או 462 מיליון דולר. לאחר מכירת המניות המתוכננת למחר, ישלים קיצוץ של מחצית מהחזקותיו בענקית הרכב. החזקות אלו הסתכמו ב-9.9% לפני שהחל במכירת המניות בשבוע שעבר.



בשבוע שעבר הודיעה טרנסינדה על כוונתה לרכוש מניות של מפעילת בתי הקזינו MGM מיראז' (סימול MGM), בשווי 825 מיליון דולר, ובכך להגדיל את החזקותיה בחברה ל-61.7%. ההודעה עוררה הערכות כי קרקוריאן מתכוון להעתיק את מוקד פעילותו מ-GM ל-MGM מיראז', ולצמצם את החזקותיו בענקית הרכב.



למרות נפילה של 18% שרשמה מניית GM בשבועיים החולפים, זינקה המניה מתחילת השנה ב-55%.



GM דיווחה בחודש שעבר על צמצום הפסדיה ברבעון השלישי ב-90% - לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת - להפסד של 115 מיליון דולר. הכנסות ענקית הרכב בתקופה המדווחות גדלו ב-3.5% לעומת הרבעון המקביל, לשיא של 48.8 מיליארד דולר.



עם זאת, חששות המשקיעים לגבי עתידה של ג'נרל מוטורס גברו בשבוע שעבר, לאחר שנשיא חטיבת צפון אמריקה של GM, טרוי קלארק, אמר כי "טרם הושלם" תהליך הארגון מחדש של החברה, שנועד לקצץ ב-6 מיליארד דולר את הוצאותיה השנה.



> כל הכותרות החשובות במסך אחד - מפת החדשות של TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully