וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נסגר מעל ל-63 דולר לחבית; השלים עלייה חודשית של יותר מ-4%

TheMarker

30.11.2006 / 22:15

מחיר הגז הטבעי קפץ ב-11% החודש; מחיר הזהב בשיא של 12 שבועות; הכסף זינק ב-14% החודש



מחיר הנפט הגולמי נסגר מעל ל-63 דולר לחבית, רמתו הגבוהה ביותר זה קרוב לחודשיים, והשלים בכך עלייה חודשית של יותר מ-4%. עליית מחיר הנפט נרשמה על רקע תחזיות למזג אוויר קר מהרגיל בארה"ב, אשר צפוי להגביר את הביקוש לנפט להסקה, וכן על רקע ירידה במלאי הנפט הגולמי והדלקים בארה"ב.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 63.13 דולר לחבית - רמתם הגבוהה ביותר מאז 2 באוקטובר - לאחר עלייה יומית של 67 סנט בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום חודשי, עלה מחיר חוזים אלו ב-4.2%. מחיר הנפט נמוך כעת ב-19% משיא של כל הזמנים - 78.4 דולר לחבית - שרשם בחודש יולי.



משרד האנרגיה האמריקאי דיווח אתמול על ירידה ראשונה מזה חמישה שבועות במלאי הנפט הגולמי בארה"ב, ועל נפילה שבועית שמינית ברציפות במלאי הדלקים המזוקקים, הכולל גם נפט להסקה.



שירות מזג האוויר הלאומי (NWS) בארה"ב פירסם ביום שני תחזית לפיה צפוי מזג אוויר קר מהרגיל במרבית אזורי ארה"ב בשבוע הבא.



עליית מחיר הנפט נרשמת גם על רקע הערכות כי ארגון אופ"ק צפוי להחליט על קיצוצים נוספים בתפוקתו. ארגון אופ"ק, האחראי על כ-40% מתפוקת הנפט העולמי, החליט בחודש שעבר על קיצוץ תפוקתו ב-1.2 מיליון חביות ליום או 4.4%, החל מתחילת נובמבר. זאת, בניסיון לבלום את הירידה במחירי הנפט.



שרי הנפט של אופ"ק צפויים להתכנס בניגריה ב-14 בדצמבר כדי לדון בקיצוץ נוסף בתפוקה, ושרי הנפט של ניגריה, ונצואלה ואלג'יריה כבר הביעו את תמיכתם בקיצוץ נוסף של תפוקת חברות הארגון. שר הנפט של סעודיה, עלי אל-נעימי, אמר כי אופ"ק עשוי להחליט על קיצוץ נוסף בפגישתו בחודש הבא - כך דיווח בתחילת השבוע העיתון "אל חייאת", היוצא לאור בלונדון.



עוד בשוק הסחורות: החוזים על הגז הטבעי למסירה בינואר נסגרו במחיר של 8.844 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות (Btu), ירידה של 2.7 סנט, אולם השלימו זינוק חודשי של 10.6%. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו היום בניו יורק במחיר של 646.9 דולר לאונקיה - שיא של 12 שבועות - לאחר עלייה יומית של 11.4 דולר.



בסיכום חודשי עלה מחיר הזהב ב6.6%. החוזים על הכסף למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 13.925 דולר לאונקיה, עלייה של 35.9 סנט, והשלימו זינוק חודשי של 13.5%. החוזים על הנחושת למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 3.1715 דולרים לליברה, עלייה של 4.35 סנט, אולם נפלו ב-5.3% בסיכום חודשי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully