וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: אסתפק ב-2,000-1,000 תיקים בשנה בבית המשפט העליון

יובל יועז

30.11.2006 / 23:00

נשיאת בית המשפט העליון אישרה בכנס הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין כי בכוונתה לצמצם את מספר התיקים משמעותית



נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, אישרה הערב (חמישי) פומבית את הפרסומים אודות תוכניתה לצמצם באופן ניכר את מספר התיקים המגיעים לדיון בבית המשפט העליון. בכנס של הפורום הפלילי של לשכת עורכי הדין, שנפתח באילת, אמרה ביניש כי "אין לי כוונה להפוך את בית המשפט העליון שלנו לבית משפט דומה לעליון באמריקה, שבו דנים ב-80 תיקים בשנה. אני מרגישה צורך להוריד את רף הציפיות. גם לא הייתי רוצה שבעליון ידונו ב-80 תיקים בשנה, אבל ב-2,000 עד 3,000 אני אסתפק".



לבית המשפט העליון מוגשים כיום יותר מ-12 אלף הליכים משפטיים בשנה, מתוכם כ-6,000 תיקים עיקריים, המגיעים לדיון ממשי.



את התוכנית חשף בשבוע שעבר ממלא-מקום מנהל בתי המשפט, השופט משה גל, שאף ציין כי מדובר ביוזמה משותפת לו ולביניש. גל הסביר כי "המצב היום בעליון איננו מתקבל על הדעת. שופטי העליון צריכים לכתוב פסקי דין רק בנושאים שמעניינים אותם, צריך למצוא דרך שהם יוכלו לטפל רק בסוגיות העקרוניות".



ביניש ציינה עוד כי במסגרת הרצון לייעל את מערכת המשפט ולקצר את הסחבת, יש כוונה ליזום תיקוני חקיקה במטרה להעביר סוגים שונים של ערעורים מדיון בפני הרכב שופטים לדיון בפני שופט יחיד, ואולם יוזמות החקיקה נתקעות פעם אחר פעם בשל התחלופה בתפקיד שר המשפטים. "אי אפשר לקדם חקיקה בלי שר משפטים", אמרה ביניש, "כמה שרים כבר החלו להוביל את התהליך אבל כל פעם זה נתקע באמצע הדרך".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully