וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס השלימה את מכירת 25% מאקסלנס צמיחה לבנק רוטשילד תמורת 3.25 מיליון דולר

אילן מוסנאים

13.8.2001 / 14:39

העסקה משקפת לאקסלנס צמיחה, שאליה הוכנסה פעילותה של אקסלנס קרנות נאמנות, שווי של 13 מיליון דולר; לבנק רוטשילד אופציה לרכישה של עוד 10% מהמניות

כחודש וחצי לאחר הדיווח הראשוני לבורסה מוסרת היום חברת ההשקעות אקסלנס כי השלימה את העסקה למכירת 25% ממניות אקסלנס צמיחה לבנק רוטשילד תמורת 3.25 מיליון דולר. השווי לפיו בוצעה העסקה משקף לאקסלנס צמיחה שווי של 13 מיליון דולר.

בנוסף, לבנק רוטשילד ישנה אופציה לרכוש 10% נוספים באקסלנס צמיחה לשנתיים הבאות לפי שווי של 13 מיליון דולר בשנה הראשונה ו-14.3 מיליון דולר בשנה השנייה, אם האופציה תמומש ב-2003.

במסגרת העסקה בוצע ארגון מחדש של החברות הבנות בקבוצת אקסלנס, שבשליטתם של גיל דויטש, רוני בירם ובנק המזרחי , כך שאקסלנס קרנות נאמנות תהפוך להיות חברה בת של אקסלנס צמיחה (שתיהן בבעלות מלאה של אקסלנס).

אקסלנס צמיחה פועלת בתחום המט"ח ובתחום הבנקאות הפרטית, שהוא תחום אטרקטיווי ביותר מבחינתו של בנק ההשקעות רוטשילד. מטרת העסקה, לפחות מצדו של בנק רוטשילד, היא להוות את הגורם המרכזי בשוק הישראלי שיתמחה בבנקאות פרטית.

בנק רוטשילד מסר בחודש שעבר כי מבחינתו מדובר במהלך אסטרטגי, שכן הבנק נכנס לשוק הישראלי במטרה להוות בו שחקן מוביל. בכוונתו של הבנק לעניין בעיקר את הגופים המוסדיים, דוגמת חברות הביטוח וקרנות הפנסיה, בשירותי הבנקאות שלהם.

העסקה הותנתה בכך שבעלי השליטה באקסלנס ימשיכו לנהל אותה ואת החברות הבנות. אקסלנס תקבל את הזכות הבלעדית לייצוג של בנק רוטשילד בארץ, ואילו בנק רוטשילד יקבל אליו לקוחות של אקסלנס אשר יפעלו בחו"ל.

חברת אקסלנס, שזכתה בתקופה האחרונה לכותרות לא מחמיאות בשל "פרשת פרטנר", נסחרת בבורסה התל אביבית לפי שווי של 81 מיליון שקל. בעקבות הפרשה פירסמה החברה הבהרה, שנועדה ככל הנראה לספק את אנשי בנק רוטשילד, לפיה החברות הבנות שלה - אקסלנס צמיחה, אקסלנס קרנות נאמנות ואקסלנס קופות גמל - לא ביצעו כל פעילות במניות פרטנר בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully