וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירק קרקוריאן השלים את מכירת כל אחזקותיו בג'נרל מוטורס

רונן סרברניק

1.12.2006 / 10:05

לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", מכר קרקוריאן שארית מניותיו בחברה במחיר של 29.95 דולר למניה



המיליארדר קירק קרקוריאן מכר את שארית מניותיו בג'נרל מוטורס, על רקע הקשיים הפיננסיים העומדים בפני החברה. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח שהמיליארדר מכר את שארית מניותיו בחברה, בסך של 28 מיליון מניות, במחיר של 29.95 דולר למניה - עסקה של 800 מיליון דולר. העיתון הוסיף כי את המניות קנה בנק אוף אמריקה, אחד המלווים העיקריים להשקעותיו של קרקוריאן.



מוקדם יותר השבוע, הודיעה חברת ההשקעות של קרקוריאן, טרנסינדה, כי תמכור מחר 14 מיליון מניות של GM, בשווי של 402 מיליון דולר - או 28.75 דולר למניה. בעקבות העסקה, צומצמו אחזקות טרנסינדה בחברה ל-28 מיליון מניות, שהן נתח של 4.95% ממניות החברה.



קרקוריאן, בעל המניות הפרטי הגדול ביותר של יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, מכר בשבוע שעבר 14 מיליון מניות של GM במחיר של 33 דולר למניה, או 462 מיליון דולר. השבוע השלים קרקוריאן את מכירת שארית אחזקותיו בחברה. אחזקות אלו הסתכמו ב-9.9%, לפני שהחל במכירת המניות בשבוע שעבר.



בשבוע שעבר הודיעה טרנסינדה על כוונתה לרכוש מניות של מפעילת בתי הקזינו MGM מיראז' (סימול MGM) בשווי 825 מיליון דולר, ובכך להגדיל את אחזקותיה בחברה ל-61.7%. ההודעה עוררה הערכות כי קרקוריאן מתכוון להעתיק את מוקד פעילותו מ-GM ל-MGM מיראז', ולצמצם את אחזקותיו בענקית הרכב.



למרות נפילה של 18% שרשמה מניית GM בשבועיים החולפים, זינקה המניה מתחילת השנה ב-55%.
GM דיווחה בחודש שעבר על צמצום הפסדיה ברבעון השלישי ב-90% - לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת - להפסד של 115 מיליון דולר. הכנסות ענקית הרכב בתקופה המדווחת גדלו ב-3.5% לעומת הרבעון המקביל, לשיא של 48.8 מיליארד דולר.



עם זאת, חששות המשקיעים לגבי עתידה של ג'נרל מוטורס גברו בשבוע שעבר, לאחר שנשיא חטיבת צפון אמריקה של GM, טרוי קלארק, אמר כי "טרם הושלם" תהליך הארגון מחדש של החברה, שנועד לקצץ ב-6 מיליארד דולר את הוצאותיה השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully