וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מחקר אלגוריתמים קיבלו רשמית את השליטה על החברה; סיילניק תחזיק בכ-19% ממניותיה

בעז בבאי

13.8.2001 / 11:56

החברה מתכננת לגייס סכום של עד 4 מיליון דולר במטרה לממן פיתוח של מוצר חדש בתחום ניהול מערכות של "מפתחות" המשמשים לחתימה דיגיטלית, הצפנה וזיהוי

חברת סיילינק האמריקאית (סימול CYLK) העבירה אתמול רשמית את רוב מניות החברה הבת, מחקר אלגוריתמים הישראלית, לבעלות 45 עובדיה ומנהליה, לאחר שרכשה אותה בסכום של 83 מיליון דולר לפני כארבע שנים. על פי הערכות מקורבים לעסקה, סיילינק תחזיק ב-19% ממניות חברת אבטחת המידע הישראלית.

עובדי מחקר אלגוריתמים החליטו לקבל את הבעלות על החברה לאחר שסיילינק הודיעה להם ביוני על כוונתה לסגור את פעילות החברה הבת, לאחר שנכשלה באיתור גורם שלישי שירכוש את פעילותה. סיילינק, הפועלת בתחום מוצרי האבטחה לתקשורת, החליטה "להיפטר" מאחזקותיה במחקר, במטרה לצמצם את ההוצאות ולמקד את פעילותה, זאת על רקע מצוקת המזומנים אליה נקלעה כתוצאה מהרעה בתוצאותיה הכספיות.

החברה האמריקאית, שמניותיה צנחו בשנה האחרונה ביותר מ-95% למחיר שפל המשקף לחברה שווי שוק של 18 מיליון דולר, רשמה הפסד נקי של 6.5 מיליון דולר ברבעון השני, תוך ירידה של 24% בהכנסות ל-13.8 מיליון דולר.

ד"ר גדי אהרני, מנכ"ל מחקר אלגוריתמים, אמר היום ל-TheMarker, שבקופת החברה יש כיום סכום של כ-3 מיליון דולר במזומן, אשר מאפשרים את מימון המשך פעילותה לשנתיים הבאות. אבל היא מתכננת לערוך סבב גיוס הון פרטי בהיקף של עד כ-4 מיליון דולר, במטרה לממן פיתוח של מוצר חדש בתחום ניהול מערכות של "מפתחות" המשמשים לחתימה דיגיטלית, הצפנה, ואותנטיקציה (זיהוי).

לדברי אהרני, החברה מפתחת כיום במימון עצמי את המוצר החדש והיא נדרשת למימון החיצוני לשם בניית המערך השיווקי בארה"ב ואירופה של הפתרון הטכנולוגי של החברה. לדבריו, מספר קרנות הון סיכון הביעו עניין ברעיון ובצוות הפיתוח, אבל לחלקן ישנה בעייה בהשקעה בחברה במבנה הארגוני הנוכחי.

מחקר אלגוריתמים, אשר פיטרה כ-30 עובדים במהלך הפיצול מחדש מסיילינק, צפויה לרשום מכירות של 7 מיליון דולר במהלך 12 החודשים הבאים, לעומת המכירות בהיקף של 9 מיליון דולר בשנה האחרונה. במסגרת ההסכם ביניהן תעביר סיילינק למחקר אלגוריתמים מזומנים בתמורה לטכנולוגיות שפותחו במחקר ואשר יועברו לסיילינק. בנוסף, אחד מהלקוחות האסטרטגיים של מחקר אלגוריתמים, אחת מחברות טכנולוגיית המידע הגדולות בארה"ב, הסכימה להגדיל את החוזה שלה עם החברה.

מחקר אלגוריתמים הוקמה ב-1985 על ידי עמוס פיאט, יוסי טולפן ויוסי כהן. החברה, שמשרדיה ממוקמים בפתח תקווה, עוסקת בפיתוח ושיווק מוצרי אבטחת מידע, הצפנות, חתימות דיגיטליות ואותנטיקציה, המתבססים על טכנולוגיית "המפתח הציבורי" (PKI).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully