וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ומנכ"ל אופטיבייס, רן אייזנברג מתפטר; בחברה לא מכחישים קשר לכניסת בעלי המניות החדשים

גתית פנקס

13.8.2001 / 17:24

סמנכ"ל הכספים: "לאחר 7 שנים בחברה - אייזנברג מרגיש שמיצה עצמו"; "נכנסו לחברה משקיעים חדשים - מהלך שמלווה בבחינה מחדש של האסטרטגיה של אופטיבייס"

רן אייזנברג, יו"ר ומנכ"ל חברת אופטיבייס , הודיע היום על התפטרותו. אייזנברג משמש כמנכ"ל החברה מאז יוני 1994 וכיו"ר הדירקטוריון מאז ינואר 2000, והוא נושא אף בתפקיד נשיא החברה וסמנכ"ל התפעול שלה - תפקיד שלקח על עצמו לאחר פרישתו של אמיר אהרוני מהחברה בספטמבר שעבר.

את תגובתו של אייזנברג, ששוהה כעת בחופשה פרטית, לא ניתן היה להשיג. "לאחר שבע שנים בחברה - אייזנברג מרגיש שמיצה עצמו", אומר צבי הלפרין, סמנכ"ל הכספים של החברה, ומוסיף כי אייזנברג ישאר בתפקידו עד אשר יימצא לו מחליף - וככל הנראה בהמשך ישמש כיועץ חיצוני לחברה לפי דרישה.

אופטיבייס מפתחת תוכנה וחומרה להעברת קבצי וידיאו ונתוני מדיה עשירים על רשתות תקשורת ועל גבי פרוטוקול אינטרנט, והיא נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 50 מיליון דולר. לא מן הנמנע שאותה "תחושת מיצוי" של אייזנברג מקורה בהתפתחויות האחרונות בחברה וביניהן איסוף 22% מהון מניותיה של החברה בשוק על ידי חברת פסטין, וצירופם של שני דירקטורים חדשים לחברה - טום וויילר וארתור מאייר-סומר.

"צריך לשאול את אייזנברג אם יש קשר", אומר הלפרין אך לא שולל שהיה לכך חלק במערך השיקולים שהוביל להתפטרות: "יש כאן מצב בו נכנסו לחברה משקיעים חדשים, וזהו מהלך שמלווה בבחינה מחדש של האסטרטגיה של אופטיבייס. מבחינת אייזנברג מדובר בשינוי, מעין תחילת דרך חדשה, ולאחר שבע שנים הוא החליט לעזוב את ניהול החברה".

בוחנים מחדש את האסטרטגיה של החברה

ומהי אותה "בחינה מחדש של האסטרטגיה"? הלפרין אומר כי זהו דבר טבעי בחברה. "אחת לתקופה מסוימת, הדירקטוריון שלנו בוחן תמונת מצב לגבי הדרך שבה החברה הולכת והאם הכיוונים שהיא לוקחת הם נכונים, אולם הדירקטוריון טרם השלים את התהליך". אם אומנם כך, לא מן הנמנע שהחברה יכולה בסופו של דבר לשנות את המיקוד העסקי שלה ולהחליט על פנייה לשווקים אחרים.

כך או כך, בימים האחרונים כינס אייזנברג את עובדי החברה והודיע להם על התפטרותו. אייזנברג הינו אלוף משנה במילואים, ושירת 17 שנה בחיל האוויר כטייס קרב וכמפקד טייסת. תפקידו הקודם היה סמנכ"ל בחברת אלביט . בתשובה לשאלה אומר הלפרין שלא ידוע לו על דרישה שהגיעה מהדירקטוריון להחליף את אייזנברג, כך שמדובר בצעד שהוא ביוזמתו בלבד.

"וויילר ומאייר-סומר אומרים כי אין להם כוונות להגדיל את ההחזקה או להוביל מהלכים שלא יהיו לרוח הנהלת החברה. כך הם לפחות מציגים את העניין ואנחנו מאמינים להם", אמר בזמנו הלפרין אולם לא מן הנמנע שאם אומנם שינוי הרכב בעלי המניות בחברה היה השיקול שעמד מאחורי ההתפטרות של אייזנברג, הרי שההערכות כי לא תהיה התערבות שוטפת בניהול היתה משאלת לב בלבד של הלפרין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully