וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסטל מצמצמת את ההפסדים - אך ההכנסות ממשיכות לרדת

רמי קפלן

13.8.2001 / 19:06

ההכנסה הרבעונית עמדה על 10.1 מיליון דולר, 700 אלף פחות מתחזיות האנליסטים; ההפסד הגיע ל-2.8 מיליון דולר לעומת 3.4 מיליון ברבעון הקודם; חזרה לרווח תפעולי צפויה רק ברבעון הרביעי

חברת התוכנה קריסטל מקבוצת פורמולה , פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2001. ההכנסות הגיעו ל-10.1 מיליון דולר, ירידה לעומת 12 מיליון דולר ברבעון המקביל, ונמוך ב-700 אלף דולר מתחזית האנליסטים של אופנהיימר. מדובר גם בירידה לעומת הרבעון הקודם, אז עמדה ההכנסה על 11 מיליון דולר.

בשורה התחתונה רשמה קריסטל את הפסדה הרבעוני השני ברציפות. ההפסד הנקי, כולל הפחתת מוניטין והוצאות רה ארגון, הגיע ל-2.85 מיליון דולר, או 30 סנט למניה, לעומת רווח של 600 אלף דולר ברבעון המקביל, או 6 סנטים למניה.

במונחי EBITDA (הפסד תפעולי ללא הפחתות) הפסידה קריסטל 1.35 מיליון דולר, שיפור מה לעומת ההפסד שנרשם ברבעון שעבר, בשיעור של 1.7 מיליון דולר. בחברה מייחסים את השיפור ליישום תוכנית הקיצוץ בהוצאות והארגון מחדש של כוח האדם.

את הירידה שנרשמה בהכנסות מסבירים בחברה בהתארכות תהליכי המכירה ברחבי העולם. הסיפור הרגיל מהזמן האחרון של רוב חברות הטכנולוגיה חוזר על עצמו: לקוחות פוטנציאליים מעדיפים הזמנת רשיונות תוכנה לטווח קצר על פני רכישות שנתיות גדולות. הדבר נעשה למרות שמדיניות הפחתת סיכונים זו מונעת מהם ליהנות מהנחות המוענקות בשל רכישות גדולות. שינוי זה בדפוס התנהגות הלקוחות השפיע במיוחד על הכנסות החברה הבת של קריסטל, מיינסופט.

עם זאת, לאט ובזהירות, ותוך המשך תוכנית ההתייעלות שבאמצעותה מקווה החברה להגיע לרווח EBITDA חיובי במהלך הרבעון הרביעי של השנה. "כמות הרשיונות הנרכשת בכל הזמנה נמוכה כיום מבעבר. עם זאת, בהתבסס על חוות הדעת שאנו מקבלים מהמשתמשים הנוכחיים של תוכנת VISUAL MAINVIEW, וכן ממחקרי שוק, אני אופטימי" אומר גד גולדשטיין, יו"ר הדירקטוריון של החברה.

"תוצאות הרבעון השני, למרות שעדיין אינן משביעות רצון מבחינת הביצוע הכולל, מגדילות לדעתנו את האמון בטכנולוגיה של קריסטל, אשר בשילוב עם הנוכחות העולמית שלה יוצר יתרון תחרותי משמעותי לחברה", הוסיף גולדשטיין.

קריסטל נוסדה ב-1987. החברה מפתחת כלים למודרניזציה של מערכות תוכנה, כגון ביצוע המרות אפליקציות לפעולה ממערכת הפעלה אחת לאחרת, שירותי הסברת נתונים, מיפוי נתונים ועוד. מניית קריסטל מגיבה לדו"חות בעלייה של 3.5% למחיר של 3 דולרים בדיוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully