וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות השבבים הובילו לעליות; ST הצרפתית התחזקה ב-4.2%

יהודה שויצר

13.8.2001 / 22:04

עליות חדות נרשמו במניות הנפט על רקע עליית מחירי הנפט הגולמי; אריקסון עלתה לאור חוזה גדול בערב הסעודית

המגמה השלילית שפשטה בפתיחת המסחר בבורסות אירופה הפכה במהרה לחגיגת עליות בהובלת מניות השבבים וציוד התקשורת. מניות השבבים המובילות, בראשן ST ואינפיניון, רשמו עליות שערים לאחר שגולדמן סאקס העלה את המלצתו על המגזר, והוסיף את אינטל לרשימת המניות המומלצות שלו.

בתום יום המסחר עלה מדד ה-CAC 40 בפאריס ב-1.5% על רקע עליות חדות במניות אלקטל ו-ST. בלונדון, המגמה החיובית התמתנה לקראת הסגירה, על רקע המגמה המהוססת בוול סטריט והפוטסי נסגר בעלייה קלה של 0.1%. בפרנקפורט רושם הדקס עליות של 0.7%.

היורו התרומם היום לשיא של קרוב ל-4 חודשים מול הדולר ורשם שער של 89.85 סנט. חולשת הדולר נובעת מחששות כי כלכלת ארה"ב אינה צפויה להתאושש בקרוב. התחזקות היורו מפעילה לחץ כבד על היצואנים הגדולים בגוש היורו, שסחורתם הופחת ליקרה יותר ופחות אטרקטיווית בשוק הגדול של ארה"ב.

הדו"ח של גולדמן סאקס על ענף השבבים הפיח רוח אופטימית בקרב מניות השבבים. את העליות הובילה מניית ST הצרפתית שהתחזקה ב-4.2%. ARM הבריטית עלתה ב-3.7% ואינפיניון הגרמנית עולה כעת ב-0.7%.

מניות ציוד התקשורת המובילות רשמו עליות. אלקטל עלתה ב-2.7%; נוקיה התחזקה ב-0.7%. אריקסון, שהודיעה על חוזה בשווי 800 מיליון דולר להרחבת רשתות סלולר בערב הסעודית, עלתה ב-1.9%.

דויטשה טלקום השילה חמישית מערכה בחמישה ימים

מניות הטלקום, שירדו בשיעור חד בבוקר המסחר מיתנו את הירידות, וחלקן אף עברו לעליות. דויטשה טלקום יורדת ב-1.4%. מניית ענקית הטלפוניה הגרמנית איבדה 21% בחמשת ימי המסחר האחרונים, לאחר שדויטשה בנק הציע 44 מיליון ממניותיה בשם משקיע לא ידוע בשבוע שעבר. בנוסף, הנפיקה דויטשה טלקום מיליארד מניות כדי לשלם תמורת רכישתה של חברת הסלולר האמריקאית VoiceStream. בעלי המניות של וויסטרים יוכלו למכור 268 מיליון מניות של דויטשה החל מה-1 בספטמבר.

הנפילה במניות דויטשה טלקום מאיימת לפגוע במקום אחר, הרחק באסיה: האצ'יסון וומפואה, חברת אחזקות הטכנולוגיה מהונג קונג, מחזיקה ב-4.9% ממניות דויטשה טלקום, ועלולה להידרש לבצע מחיקה בעקבות הנפילה הקשה. האצ'יסון היא מבעלי המניות הראשיים של פרטנר הישראלית. לפי דיווחים מהשבוע שעבר, שוקלת האצ'יסון את מכירת החזקותיה בפרטנר לקבוצת משקיעים מקומית בישראל.

בלטו בעליות מניות טלפוניקה הספרדית וסונרה שעלו ב-3.8% ו-3.3%, בהתאמה. וודאפון ירדה ב-1.3% ובריטיש טלקום סיימה בירידה של 0.3%.

קומרצבנק עולה ב-2.5% על רקע ירידות במגזר הפיננסים. הבנק הרביעי בגודלו בגרמניה הודיע כי יהדק את קשריו עם מתחרים, ביניהם דויטשה בנק ואוניקרדיטו איטליאנו. בעקבות זאת התעוררו ספקולציות כי מנכ"ל הבנק שוקל את מכירתו.

בחזית המקרו כלכלית: שיעור האבטלה בספרד ירד ברבעון השני לשפל של 20 שנה. הממשלה דיווחה כי שיעור האבטלה ברבעון השני היה 12.97%, לעומת 13.43% ברבעון הראשון. היה זה הרבעון ה-21 ברציפות של ירידות בשיעור האבטלה, במקביל לצמיחה של 8 שנים ברציפות בכלכלה. ב-1994 נרשם שיא של 25% בשיעור האבטלה בספרד.

חברת התרופות באייר דיווחה שקיבלה שתי הצעות רכש מחברות תרופות גדולות לאחר שאיבדה 20% משוויה בשלושה ימים עקב הסרתה מן המדפים של התרופה להורדת כולסטרול בייקול הקשורה למותם של לפחות 52 איש. מניות החברה יורדות בשיעור קל של 0.2%.

מחירי הנפט הגולמי עלו ב-1%, לאחר שנציגים רשמיים של ערב הסעודית אמרו ללקוחות מאסיה כי הם שוקלים לקצץ שוב בתפוקת הנפט כבר בחודש הבא. על רקע אמירה זו עלו חוזי הנפט הגולמי למימוש בספטמבר, למחיר של 28.3 דולר לחבית.

מניות הנפט זינקו - טוטאל פינה סיימה בעלייה של 3.3%. BP רשמה עלייה של 1.9% ו-Shell סיימה בעלייה של 9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully