וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: התכווצות הייצור בארה"ב הובילה לירידות חדות; פרנקפורט איבדה 1.1%; פאריס ירדה ב-1.4%

עפרה שלו

1.12.2006 / 19:37

לונדון איבדה 0.5%; אליטליה זינקה בכ-12% לאחר שממשלת איטליה אמרה כי תמכור נתח שליטה בחברה



המדדים באירופה רשמו את הירידה השבועית החדה ביותר מאז יולי, לאחר שדווח כי פעילות הייצור בארה"ב התכווצה בפעם הראשונה זה יותר משלוש שנים - דבר המגביר את החשש מפני האטה כלכלית. בעקבות הדיווח, נפל הדולר לשפל של 20 חודשים מול היורו. לונדון ירדה ב-0.5%; פרנקפורט איבדה 1.1% ופאריס רשמה ירידה של 1.4%. דאו ג'ונס סטוקס 600 ירד ב-0.7% והשלים ירידה שבועית של 1.9%.




לפני סגירת המסחר באירופה דווח כי פעילות הייצור בארה"ב התכווצה בפעם הראשונה זה יותר משלוש שנים. בניגוד לתחזיות, מדד ISM ירד בנובמבר ל-49.5 מ-51.2 באוקטובר. נתון נמוך מ-50 מסמל התכווצות בייצור. עם הגורמים לירידה בפעילות הייצור נמנים הורדת התפוקה מצד יצרניות הרכב, המנסות לצמצם את מלאי המכוניות שלא נמכרו, וההאטה במגזר הדיור, שפוגעת בביקוש למוצרי בנייה.



בניגוד למצב בארה"ב, פעילות הייצור באירופה מראה סימנים של חוסן. מדד של רויאל בנק אוף סקוטלנד שפורסם היום הראה, כי הייצור האירופי התרחב בנובמבר זה החודש ה-17 ברציפות. המדד עלה ל-56.6 בנובמבר מ-57 באוקטובר. כמו המדד האמריקאי, גם במקרה זה נתון גבוה מ-50 מסמל התרחבות.



דיימלר-קרייזלר איבדה 1% והובילה את הירידות בקרב החברות שמרבית הכנסותיהן מגיעות ממכירות לארה"ב. חמישית מההכנסות של החברות האירופיות מגיעה ממכירות לארה"ב. דולר חלש יותר ייקר את המוצרים שלהן בארה"ב ויקטין את שווי המכירות שלהן.



ירידות שערים נרשמו במגזרי הפיננסים, התרופות והרכב. אליטליה זינקה ב-11.8% והובילה את מגזר התעופה לעליות, לאחר שממשלת איטליה אמרה כי תמכור נתח שליטה בחברה במסגרת המאמצים למנוע את קריסתה, ולפני שתחזק את קשריה עם קבוצת אייר פראנס-KLM.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully