וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצרת האו"ם אישרה ברוב גדול: על ישראל לסגת מהשטחים הפלשתיניים ומרמת הגולן

הארץ

2.12.2006 / 16:33

157 מדינות הצביעו בעד ההצהרה, לעומת שבע מתנגדות ועשר מדינות שנמנעו



העצרת הכללית של האו"ם אישרה הלילה (שבת) ברוב גדול החלטות הקוראות לישראל לסגת מכל השטחים הפלשתיניים, בהם מזרח ירושלים, ומרמת הגולן. 157 מדינות הצביעו בעד ההצהרה הקוראת לישראל לסגת מהשטחים הפלשתיניים, לעומת שבע מתנגדות: ישראל, ארה"ב, אוסטרליה, איי מרשל, מיקרונזיה, נאורו ופאלו. עשר מדינות נמנעו.



בהצהרה נאמר כי "האו"ם דבק בפתרון של שתי מדינות, ישראלית ופלשתינית, המתקיימות זו לצד זו בשלום וביטחון, בגבולות המבוססים על גבולות 67". לעומת זה, רק 107 תמכו בקריאה לישראל לסגת מהגולן, ו-60 מדינות נמנעו. בהצהרה אחרת שאושרה ברוב גדול קובעת העצרת כי "כל פעולותיה של ישראל הכובשת לאכוף את חוקיה במזרח ירושלים אינן חוקיות, ולפיכך אינן תקפות". המשקיף מטעם הפלשתינאים באו"ם, ריאד מנסור, אמר כי ההחלטות מצביעות על תמיכה של הקהילה הבינלאומית בקידומו של תהליך השלום. לדבריו, "הדרך היחידה לפתור את כל הצרות במזרח התיכון היא להכיר בעובדה כי הפתרון היחיד הוא משא ומתן".



העצרת הצביעה על ההחלטות בתום שלושה ימי דיון על זכויותיהם של הפלשתינאים. בהחלטה אחרת, בירכה העצרת הכללית על הפסקת האש שהושגה בעזה וקראה להמשכה. מזכיר האו"ם, קופי אנאן, קרא לחברות הארגון להפיח חיים בתהליך השלום כדי להגשים את היעדים של מדינה פלשתינית ושל ביטחון לישראל.



ובתוך כך, מזכיר האו"ם המיועד, באן קי מון, אמר כי ימשיך את פעילות קודמו לשחרור החיילים החטופים בלבנון. בפגישה אמש בניו יורק עם המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, אמר קי מון כי המזרח התיכון יעמוד במקום גבוה בסדר העדיפויות שלו וכי בכוונתו לבקר באזור. הוא הוסיף כי על האו"ם לדאוג ליישם במלואה את החלטה 1701. פרס אמר כי "הבאת נושאים לעצרת הכללית של האו"ם מבטיחה שתתקבל שם החלטה אנטי ישראלית" וכי "הדבר שם ללעג את האובייקטיוויות של הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully