וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטקס מתכוננת להתרחב בחו"ל

שרון שפורר

3.12.2006 / 10:49

מפעילת מנוע החיפוש נטקס, תרכוש מחברת גמאסייט את הטכנולוגיות שלה ותשלב אותן במנוע שלה

זה זמן רב שבחברת נטקס מתכננים יציאה לחו"ל, שם אפשרויות הצמיחה, במיוחד במדינות מתפתחות, הן בלתי מוגבלות לעומת ישראל. בסוף השבוע, במקביל לפרסום הדו"חות, חשפה נטקס - שבשליטת אביב רפואה ואביו זאב רפואה - התקדמות נוספת לקראת הרחבת הפעילות אל מעבר לים.

נטקס, מפעילת מנוע החיפוש נטקס, תרכוש מחברת גמאסייט את הטכנולוגיות שלה, המאפשרות קטלוג אוטומטי של טקסטים בשפות שונות - כמו מידע לא מובנה, אתרים ומסמכים - ותשלב אותן במנוע שלה. כך היא מקווה להרחיב את הפעילות בחו"ל - ראשית לרוסיה, אבל גם למדינות נוספות, באמצעות שיתופי פעולה.

תמורת פעילות זאת תקצה נטקס לגמאסייט 2.5% מהון המניות בחברה. נטקס, שנחתכה מאז הנפקתה בתחילת יוני 2006 ב-40%, נסחרת כעת לפי שווי של 33 מיליון שקל, כלומר, היקף העסקה מגיע לכ-825 אלף שקל. נטקס גם תשלם סכום, שאותו היא מגדירה כ"לא מהותי", לגמאסייט תמורת שירותי ייעוץ. בכוונת החברה לבדוק את הטכנולוגיות עד שלושה חודשים וככלל, יהיו המניות בנאמנות במשך כשנתיים.

מאמצים אלו של הרחבת הפעילות בנטקס אל מעבר לים מצטרפים גם לניסיונות החברה להגדיל את נתחה בשוק הפרסום באינטרנט. לשם כך היא פועלת להרחבת מערכי השיווק והמכירות ובאחרונה מינתה גם את מי שהיה סמנכ"ל השיווק של דפי זהב, ליאור פריטי, לתפקיד סמנכ"ל השיווק והמכירות בחברה.

בשל מאמצים אלו ובשל השלב שבו היא נמצאת לפי תקוותה, "רגע לפני הפריצה הגדולה", הרי שלמרות גידול מתון בהכנסותיה, נטקס ממשיכה לסבול בדו"חותיה מגידול מתמיד בהוצאות, במיוחד בהוצאות המכירה והשיווק. החברה דיווחה בסוף השבוע שעבר על גידול של 44% בהכנסותיה הרבעוניות ל-1.7 מיליון שקל, אבל גם על מעבר להפסד של 370 אלף שקל, מול רווח של כרבע מיליון שקל ברבעון המקביל. מתחילת השנה מגיעות הכנסות נטקס ל-5 מיליון שקל, בדומה להכנסות 2005 כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully