וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייזר הפסיקה פיתוח תרופה לכולסטרול עקב מקרי מוות

עפרה שלו

3.12.2006 / 11:16

פייזר קיוותה כי התרופה תחליף את הליפיטור, התרופה הנמכרת בעולם, המייצרת 13 מיליארד ד' בשנה. מניית החברה צפויה לצנוח

פייזר, יצרנית התרופות הגדולה בעולם, הפסיקה את כל הניסויים הקליניים ואת הפיתוח של תרופה לטיפול ב[[כולסטרול]], בעקבות מספר מקרי מוות ובעיות לב גבוה מהצפוי בקרב המשתמשים בה.

הטורסטראפיב, התרופה החשובה ביותר ברשימת התרופות החדשות של פייזר, היתה אמורה להחליף את הליפיטור, התרופה הנמכרת בעולם, שעומדת לאבד את הגנת הפטנט שלה. מניות פייזר צפויות לצנוח במסחר בוול סטריט בגלל זניחת התרופה.

פייזר החליטה להפסיק את כל הניסויים הקשורים בטורסטראפיב לאחר שנמצא כי מספר רב יותר של מטופלים מתו בעקבות שימוש משולב בתרופה זו ובליפיטור, מאשר בשימוש בליפיטור בלבד. מנכ"ל פייזר, ג'פרי קינדלר, אמר כי החברה תתמקד עתה בהפחתת עלויות וברכישת מוצרים באמצעות רכישת חברות.

פייזר השקיעה מיליארד דולר ועשר שנות מחקר בפיתוח הטורסטראפיב (torcetrapib). אנליסטים צפו כי התרופה תייצר עבורה 20 מיליארד דולר בשנה. הליפיטור מייצר עבור פייזר 13 מיליארד דולר בשנה, או כמחצית מהרווח שלה. הפטנט על ליפיטור פג ב-2010, דבר שיפתח את הדלת לתחרות מצד גירסאות גנריות של התרופה. טבע הישראלית משווקת גירסה גנרית לתרופה המתחרה בליפיטור, זוקור.

קרדיולוגים הביעו אכזבה מתוצאות הניסויים בטורסטראפיב, האמורה להעלות את רמות הכולסטרול "הטוב" (HDL) בדם. פייזר קיוותה כי תצליח להראות ששילוב הטורסטראפיב עם ליפיטור - הגורם לירידת רמות הכולסטרול "הרע" (LDL) בדם - יכול להפחית את היווצרות טרשת העורקים.

82 מטופלים שקיבלו טיפול משולב של טורסטראפיב וליפיטור מתו, לעומת 51 מקרי מוות בקרב מטופלים שקיבלו ליפיטור בלבד. הניסוי כלל 15 אלף נבדקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully