וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרנות הגידור הישראליות ממשיכות לספוג הפסדים כבדים: קרן ספירה מקבוצת שרפ"ק הפסידה 22 מ' ש' מתחילת השנה

שרון שפורר

3.12.2006 / 11:49

כך חושפים דו"חות שרם פודים קלנר; לשחיקה אחראית תחזית שגויה על השלכות המלחמה והיחלשותו של הדולר



קרנות הגידור הישראליות ממשיכות לספוג הפסדים כבדים, ולפספס למעשה את ייעודן האמיתי - הגידור. קרן הגידור ספירה, של קבוצת שרם פודים קלנר, הפסידה 22 מיליון שקל מתחילת השנה וכ-11 מיליון שקל ברבעון השלישי לבדו, בשל היחלשות הדולר מול השקל שהגיעה ל-6.5% בתשעת החודשים הראשונים של השנה ול-3.1% ברבעון השלישי.



ספירה, בדומה לקרנות גידור ישראליות אחרות, פעילה שנים בודדות בלבד, שכן מדובר בתחום חדש יחסית בארץ. על פי הדיווחים, הקרן מנהלת כ-130 מיליון דולר ובאתר הקרן היא מעדכנת את המשקיעים על תשואה ממוצעת של כ-21% בשנה, נכון לאוקטובר 2006. את נתוני השנה האחרונה כנראה שלא ממהרים לעדכן באתר. נתונים אלו כוללים תשואה דולרית נטו של כ-3.4% מתחילת השנה. בשקלים כאמור, כבר מדובר בהפסד.



ספירה עוסקת בעיקר בניירות ערך סחירים - לרוב במניות באמצעות אסטרטגיית לונג-שורט. במסגרת אסטרטגיה זו, הקרן קונה מניות שהיא צופה כי יעלו ומוכרת בחסר מניות שהיא צופה כי שעריהן יירדו.



שיעור החשיפה של הקרן ישתנה על פי התחזית שלה עבור השווקים השונים. ההישגים המאכזבים של הקרן ברבעון השלישי של השנה מיוחסים לתחזית שגויה שלה באשר לנזקי המלחמה. מנהלי קרן הגידור - הכוללים מלבד איציק שרם, יאיר פודים ואביגדור קלנר - גם את ישראל מור, דורון ברין, רון סנטור ויעל גולדמן, חזו כי השוק הישראלי יקשה יותר להתאושש מהמלחמה בצפון ברבעון זה מאשר התברר בדיעבד.



ההפסדים של ספירה ברבעון השלישי הביאו לירידה בהכנסות קבוצת שרם פודים קלנר ברבעון השלישי ל-7 מיליון שקל מ-11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, ותרמו למעבר שלה להפסד של 4.7 מיליון שקל מרווח של 8.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully