וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרן השקעות: ההפסד הוכפל ל-14.3 מיליון שקל

טל לוי

3.12.2006 / 13:14

ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2006 עלו פי 2.5 הודות לרווחי הון

חברת אלרן השקעות, שבשליטת משפחת דנקנר, מדווחת כי הפסדיה ברבעון השלישי של 2006 הוכפלו והסתכמו ב-14.3 מיליון שקל. סך ההכנסות של אלרן - הנובעות ממכירת דירות, הכנסות מפארק אטרקציות, הפעלת חניון ושותפות ב-2 חברות בנות - התכווץ בשליש והסתכם ברבעון השלישי של 2006 ב-5 מיליון שקל בלבד, בעוד שסך ההוצאות אמנם ירדו ב-4% אולם בכל זאת נותרו על 21.3 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של 2006 מסכמת אלרן עם עלייה של פי 2.5 בהכנסות שהסתכמו ב-105 מיליון שקל ועם רווח נקי של 35 מיליון שקל, לעומת הפסד של 17.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

סעיף מוזר מעט המופיע בדו"ח החברה עבור תשעת החודשים הראשונים של 2006 הוא 91.7 מיליון שקל - שורה המופיע דווקא בראש הדו"חות תחת ההגדרה "הכנסות" ואשר אחראית לזינוק הנאה בסעיף זה. בשורת ההכנסות נכללות בדרך כלל הכנסות ממכירת מוצרים או דמי שכירות, אולם במקרה של אלרן מדובר דווקא ברווחי הון שנבעו מהנפקת חברת אטלס, אליה הועברו נכסי הנדל"ן של הקבוצה במרכז ובמזרח אירופה.

באלרן מציינים, כי מדובר בחברת השקעות וחלק מפעילות הליבה של החברה היא השבחת נכסים ומכירתם. אי לכך, מופיעים רווחי הון ממימוש נכסים או מהנפקתם דווקא בשורת ההכנסות.

הבור המרכזי בדו"חות אלרן שוכן כאמור תחת סעיף "חלק החברה בהפסדי חברות כלולות", שם ניתן למצוא הפסדים של כ-8 מיליון שקל ברבעון ה-3 בלבד (לעומת הפסד של 2.4 מיליון שקל ברבעון המקביל) כתוצאה מהאחזקות בחברת אלרן תשתיות הפועלת בתחומים כמו פינוי בוצה, מכירת חשמל וקידוחי מים ובחברת DTH המספקת שירותי טלוויזיה לוויינית ברומניה ואשר רוכשת מקטעי שידור מחברת חלל הישראלית. בתשעת החודשים הראשונים של 2006 הסתכם ההפסד בסעיף זה ב-17.9 מיליון שקל - כמעט פי שלושה לעומת התקופה המקבילה. מניית אלרן עלתה מתחילת השנה ב-286%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully