וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאמץ של הרגע האחרון שלא להיפלט מתל אביב 100

שרון שפורר

3.12.2006 / 13:37

דלק נדל"ן במו"מ להקצאת 4.9% מהחברה ליגאל אהובי ולמגדל

במאמץ של הרגע האחרון שלא להיפלט מן המדד המוביל של ענף הנדל"ן בעדכון הקרוב, דיווחה היום דלק נדל"ן כי היא מנהלת משא ומתן להקצאת 4.9% ממניותיה לקבוצת מגדל ולחברה זרה שבשליטת יזם הנדל"ן יגאל אהובי. דלק נדל"ן תקצה 3% מהמניות למגדל ו-1.9% לחברה שבשליטת אהובי. ההיקף הכולל של ההקצאה יעמוד על כ-50 מיליון דולר - בדומה למחירי השוק.

אחד הקריטריונים בהשתתפות במדד תל אביב 100 כולל אחזקות של 20% בידי הציבור. לאחר ההקצאה, יעמוד שיעור אחזקות הציבור בדלק נדל"ן על למעלה מ-20%, ובכך היא מקווה להבטיח את הישארותה ברשימת תל-אביב 100.

קריטריון נוסף להשתתפות במדד - ובסיסי יותר - הוא להיכלל ברשימת 100 החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר. משוכה זו עוברת דלק נדל"ן בקלות שכן שוויה כיום עומד על כ-4.14 מיליארד שקל - במקום ה-28 מקרב כלל החברות הבורסאיות. החברה רחוקה מתחתית הטבלה. כך גם במדד הנדל"ן, שם על פי שווי שוק היא שלישית ברשימה. מקדימות אותה רק אפריקה עם כ-15 מיליארד שקל וגזית גלוב עם 6.6 מיליארד שקל. אחריהן נעים שווי השוק במדד תל אביב נדל"ן 15 בין 1.5 מיליארד שקל לאמות ל-3.3 מיליארד שקל לכלכלית של אליעזר פישמן.

הסיבה למאמץ שמשקיעות חברות בהשתתפות במדדים של תל אביב, ובעיקר המובילים שבהם, טמון בהזדמנויות שמדדים אלו מציבים בפניהן. הזדמנויות אלו כוללות מלבד סיקור נרחב יותר בתקשורת, גם השקעה של מוסדיים המוגבלים בתקנונים שונים על פי מדיניות שונה או השקעה של תעודות סל ומכשירי אינדקס המחויבים להשקיע במדדים על פי התשקיף שלהם. המשמעות העיקרית עבור החברה היא גידול משמעותי במחזורי המסחר, מה שמסיר את סכנת אי הנזילות מהמניה.

מניות דלק נדל"ן עלו מתחילת השנה ב-61% - תשואת חסר לעומת מדד הנדל"ן שעלה באותה התקופה בכ-74% אך תשואת יתר מול תל אביב 100 גם אליו היא משתייכת עם תשואה של כ-10% בלבד. בחודש האחרון גדלו מחזורי המסחר במניה ל-7 מיליון שקל בממוצע ליום מ-4.5 מיליון שקל בממוצע ליום בסיכום מתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully