וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבמ מזמינה משתמשים לתרום את כושר העיבוד הפנוי של המחשב שלהם למחקר האיידס

ליאור הנר

3.12.2006 / 14:24

באמצעות יכולת מחשוב מבוזר משתמשת המערכת של יבמ במחשבים של מאות אלפי מתנדבים ברחבי העולם



לרגל יום המלחמה באיידס, שצויין בכל העולם ב-1 בדצמבר, הזמינה יבמ את משתמשי המחשב האישי לתרום את עוצמת המחשבים שלהם לפרויקט חקר האיידס. לאחר הורדה של תוכנה קטנה הניתנת להגדרה גם כשומר מסך, מקבל המחשב מהאינטרנט חבילת מידע לעיבוד. כל אימת שהמחשב אינו בשימוש ושומר המסך מופעל, הוא פונה אל שרת האב של הפרויקט, מקבל משימה ושולח את תוצאות העיבוד בחזרה, עם השלמתו. העבודה מלווה בתצוגה גרפית המאפשרת לעקוב אחר התקדמות המשימה והזמן הנדרש להשלמתה.



מחשוב גריד הוא טכנולוגיה מתפתחת במהירות, המאפשרת לשלב כושר עיבוד קולקטיווי של כמות בלתי מוגבלת של מחשבים על מנת ליצור מערכת וירטואלית אחת, כאשר כל מחשב מבצע חלק נפרד ממטלת עיבוד המידע. קהילת ה-Grid העולמית הוקמה על ידי יבמ בסוף 2004, לרתימת כושר מחשוב בלתי מנוצל של יחידים ועסקים על מנת להתמודד ולפתור בעיות מורכבות במיוחד.



המחקר וצורת העיבוד המיוחדת מנוהלת על ידי ארגון הגריד השיתופי העולמי (World Community Grid). במסגרת הפרויקט חברו חוקרים מובילים ליבמ על מנת לנסות ולפתח מודל ממוחשב של תרופת נגד לנגיף ה- HIV, המתבסס על ניתוח המבנה המולקולרי של הנגיף. התרופה בה מתמקדים החוקרים תנסה להתחבר אל הנגיף ולמנוע ממנו לשכפל את עצמו ולהתרבות. את התוכנה המאפשרת לכל משתמש לקחת חלק במלחמה באיידס, ניתן להוריד באתר www.worldcommunitygrid.org.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully