וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים מיישרים קו עם חברת החשמל נגד השר בן אליעזר: נוקט מדיניות של "שב ואל תעשה" במשק החשמל

שרון קדמי

3.12.2006 / 15:39

משרד התשתיות בתגובה: מדובר בהודעה חובבנית הלוקה בחוסר הבנה בסיסי של משק החשמל בישראל



התאחדות התעשיינים תוקפת חזיתית את משרד התשתיות והשר העומד בראשו, בנימין בן אליעזר ומיישרת קו עם חברת החשמל. לדברי נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, "אוזלת היד של משרד התשתיות הלאומיות בשנים האחרונות - שבאה לידי ביטוי בעיכוב תכנון ובנייה של תחנות כוח חדשות, ובעיכוב הפעלתן של תחנות כוח של חברת החשמל, שתכנונן והקמתן אושרו כבר, דוגמת שתי טורבינות גז בחיפה - הביאה את המשק בישראל למצבו הקריטי הנוכחי, רזרבה אפסית של כ-5%-4% בלבד".



עוד טוען ברוש כי, "כל תקלה בשעות שיא הביקוש לחשמל, או עומס יתר כתוצאה מתנאי מזג אויר קיצוניים, יביאו לקריסה של רשת החשמל, דוגמת המשבר שאירע ביוני השנה. במצב שכזה כל יום שעובר ללא פגיעה באמינות המערכת לאספקת חשמל הוא בבחינת נס".



ברוש מאשים את בן אליעזר בחוסר המעש של המשרד בראשו הוא עומד, כמי שמונע למעשה מחברת החשמל יצירת רזרבת חשמל של 20% לפחות, בדומה לרזרבת יצור החשמל במדינות ארה"ב ובמדינות אירופה.



במשק האנרגיה הביעו פליאה על מתקפת התאחדות התעשיינים. לדברי גורמים שונים, "לא ברור מדוע בחרה ההתאחדות לתקוף דווקא את משרד התשתיות. זאת, כאשר ברור לכולם וגם לה, כי לחברת החשמל משקל מהותי במצב הקשה בו שרוי משק החשמל, בין אם בהתנגדות העובדים לשינוי מבני כלשהו ובין אם במצב פיננסי הרסני בו מצויה החברה. מצב בו היא עצמה אשמה במידה לא מועטה".



ברוש ממשיך לתקוף ואומר, כי אם תימשך מדיניות "שב ואל תעשה" של משרד התשתיות, צפוי תוך שנה-שנתיים מחסור בחשמל במשק ובתעשייה. "מצב זה יעמיד בסכנה את יכולת התעשייה הצורכת כ-23% מכלל צריכת החשמל במשק, להמשיך ולהתפתח בעתיד, ומשרד התשתיות הלאומיות, כמי שאחראי על משק החשמל, חייב להיערך לכך מבעוד מועד ולמנוע אסון כלכלי כבד".

נשיא התאחדות התעשיינים טוען כי אם הצעת השינוי המבני במשק החשמל, כפי שהוצגה בהחלטת הממשלה, תיושם במתכונתה הנוכחית, היא תגרום לנזק כבד שיאפיל על כל התועלת הצפויה לצמוח מההפרטה. זאת בשל העובדה שהצעת השינוי המבני במשק החשמל, מבוססת על העלאת מחירים של יותר מ-12%. העלאה זו תפגע בצרכני החשמל הפרטיים ובתעשייה, אך מאידך לא עוסקת בבעיה האמיתית, שהיא חוסר חשמל.



מנכ"ל חברת החשמל התארח באחרונה בהתאחדות התעשיינים ושטח בפניהם את משנתו לגבי משק החשמל בישראל ואת עמדתו מול משרדי הממשלה והרגולטור.



יועץ שר התשתיות לתקשורת אמר בתגובה כי, "מדובר בהודעה חובבנית הלוקה בחוסר הבנה בסיסי של משק החשמל בישראל. אם שרגא ברוש היה מכבד את מעמדו ותפקידו, היה עליו ללמוד תחילה את העובדות והפעילות הענפה והמקצועית המתבצעת במשרד התשתיות בנושא זה, בטרם היה מוציא הודעה זו. ברוש, בהודעה זו, הציב את עצמו במחנה המתנגדים לביצוע הרפורמה והשינוי המבני בחברת החשמל. למרות זאת, שר התשתיות נחוש לקדם רפורמה זו, על אף ולמרות הודעות מסוג זה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully