וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולט דיסני תקצץ 160 משרות בחטיבת וולט דיסני אנימיישן

סוכנויות הידיעות

3.12.2006 / 17:10

הרקע לקיצוצים: ארגון מחדש של דיסני על רקע רכישת אולפן ההנפשה פיקסאר



ענקית המדיה וולט דיסני תקצץ 160 משרות בחטיבת האנימציה שלה כחלק מתוכנית ארגון מחדש בעקבות רכישתה המוקדמת של דיסני את אולפני האנימציה פיקסאר, כן טענו מקורבים לעניין.



דיסני מסרה בהצהרה כי תקצץ בעובדי חטיבת וולט דיסני אנימיישן לאחר שהגיעה להחלטה לאייש את ההפקות על בסיס חד פעמי, מסרט לסרט. דיסני לא ציינה את מספר המפוטרים אך מקורבים אמרו כי הקיצוץ יהווה 20% מצוות וולט דיסני אנימיישן הכולל 800 עובדים. קיצוץ המשרות לא יפגע בפיקסאר המעסיקה גם היא כ-800 עובדים.



בינואר השנה רכשה דיסני את אולפני ההנפשה פיקסאר ב-7.4 מיליארד דולר. העסקה העניקה למנכ"ל פיקסאר סטיב ג'ובס מעמד של בעל המניות העצמאי הגדול ביותר בדיסני, והוא הצטרף למועצת המנהלים של החברה. דיסני גם ויתרה על השליטה באולפני ההנפשה המפורסמים שלה, מקום הולדתו של מיקי מאוס. המנהלים היצירתיים של פיקסאר, אד קאטמול וג'ון לסיטר, הפכו אחראים גם על אולפני האנימציה של דיסני, אף כי שני האולפנים המשיכו להיות נפרדים זה מזה. קאטמול, כיום נשיא פיקסאר, מונה לנשיא שני אולפני ההנפשה. לסיטר מונה למנהל היצירתי של חטיבת "אימג'ינירינג" של דיסני, המעצבת מתקנים לפארקי שעשועים.



במהלך הקיץ קיצצה דיסני 650 משרות מאולפן סרטי הפעולה שלה. הקיצוצים מהווים, גם כן, חלק מהשינוי אסטרטגי שעורכת דיסני, במסגרתו תפיק יותר סרטים ממותג דיסני שפונים לקהל הרחב, הכולל ילדים, משפחות ומבוגרים. במקביל, תקצץ דיסני בחדות את כמות הסרטים ממותג טאצ'סטון, שנוסד לפני 20 שנה כדי לייצר סרטים שפונים לקהל מבוגר יותר. טאצ'סטון תשיק עתה 3-2 סרטים בשנה, לעומת 10-7 בשנה עד לשינוי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully