וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהלומן דן גרטלר מערער על ההחלטה לפטור תביעת הענק נגדו מתשלום אגרה

משה יעקב

4.12.2006 / 9:46

גרטלר נתבע על ידי אלמנתו של אחד מעובדיו בסך 100 מיליון שקל



היהלומן דן גרטלר הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב ערעור על החלטת הרשם דוד גלדשטיין לפטור מאגרה תביעה בסך 100 מיליון שקל שהגישה נגדו אלמנת עובד שלו לשעבר. התובעת, ריטה רפאלוב. אלמנתו של דוד רפאלוב, טענה בתביעתה כי בעלה נמק ומת בכלא הרוסי, לאחר שנתפס על הברחת יהלומים עבור גרטלר.



רפאלוב ביקשה, באמצעות עו"ד גיל-עד חריש, לפטור אותה מאגרה משום שהיא חסרת כל, הרשם גלדשטיין קיבל את בקשתה, תוך אימוץ עמדת הפרקליטות שלא התנגדה לבקשה. בערעור, שהוגש באמצעות עו"ד יעקב וינרוט, מאשים גרטלר את רפאלוב בהגשת "תביעת סרק זדונית ומופרכת... שלא נועדה אלא למטרות סחיטה". עוד טען כי בקשתה של רפאלוב לפטור מאגרה לא עמדה באף אחד מהקריטריונים הקבועים בחוק לצורך פטור מאגרה.



ראשית, טוען גרטלר, העילה היחידה לתביעה היא שהוא בעל הון עצום הנאמד במאות מיליוני דולרים, וכי "אילו היה הנתבע אדם בעל אמצעים כספיים רגילים ומקובלים היה סכום התביעה נמוך עשרות מונים". שנית, הוא טוען, התובעת מייחסת לו בתביעתה אחריות לכליאת בעלה המנוח ברוסיה ואף למותו, וטענות אלה הועלו בעלמא, ומבלי שרפאלוב צירפה ולו מסמך מהותי אחד לביסוס תביעתה.



עוד נטען כי על מבקש פטור מאגרה חלה חובת פירוט נרחבת של מצבו הכלכלי המדויק, ואילו התובעת בתצהירה ציינה כי בבעלותה שתי דירות בעיר רמלה, אך צירפה אישורים רק ביחס לאחת מהן, ולא פירטה מהו שוויין. מידע זה, לפי המערער, הוא מהותי להערכת שווי נכסיה כאינדיקציה ליכולתה לשלם אגרה. כמו כן, לטענתו, המשיבה לא הזכירה אם ניסתה להשתמש בדירות שבבעלותה כבטוחות ללקיחת הלוואה לצורך תשלום האגרה.



גרטלר הוסיף כי התנאי הראשון לקבלת פטור מאגרה הוא כי המבקש נעדר יכולת כלכלית לשלם האגרה, ואילו במקרה זה מעיד החומר שצירפה התובעת לבקשתה על ההיפך. עוד לטענתו, התובעת ביקשה בתביעתה סכום של 10,000 דולר לחודש לפרנסתה, ומכאן שהיא בעצמה אומדת את רמת מחייתה בסכום העולה על הכנסותיהם של רוב תושבי המדינה.



בשל כל אלה טוען המערער כי החלטת בית המשפט לפטור את המשיבה מאגרה היא שגויה, ויש לבטלה (א 1883/06).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully