וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל האוצר: נמשיך להוריד מסים ולהקטין קצבאות

4.12.2006 / 11:28

בהתייחסו לתקופתו של בנימין נתניהו במשרד האוצר, אמר בכר כי "ביבי היה שר אוצר חזק מאוד"

"אנחנו בלונג חזק על כלכלת ישראל אם נעשה את הדברים הנכונים", כך אמר היום מנכ"ל משרד האוצר יוסי בכר בוועידת המשקיעים של TheMarker ומגדל שוקי הון. בוועידה מנה בכר את העקרונות שליוו את הצמיחה הכלכלית בשנים האחרונות : המשמעת התקציבית, צמצום הוצאות הממשלה והרפורמות במשק.

בהתייחסו לתקופתו של בנימין נתניהו במשרד האוצר, אמר בכר כי "ביבי היה שר אוצר חזק מאוד". "מדינת ישראל לא טובה בניהול, ככל שנצא מבעלות וניהול של תאגידים עסקיים ייטב לכולנו", אמר בכר בהתייחסו לרפורמות.

לדברי בכר, "מצב הכלכלה טוב, אנחנו נמצאים בעודף אחרי המלחמה, יצאנו עם תחזית של 2% בגירעון עוד לפני המלחמה אבל אנחנו מעריכים כי הגרעון יסתכם ב-1.5%-2% וייתכן שאף פחות מכך. היו אמירות פוליטיות שביקשו מאיתנו להעלות מסים על מנת לטפל בבעיות החברתיות. אין קשר בין השניים. היו שביקשו מאיתנו להחזיר את שיעור המע"מ ל-16.5% בעקבות המלחמה אבל זה היה פוגע באמינות שלנו. אם נמשיך עם אותה אמינות ואותו מתווה המשקיעים בעולם ימשיכו להאמין בנו. כל סטייה מהמדיניות שלנו היתה משדרת מסר שלילי".

בהתייחסו למלחמה, הוסיף בכר כי גם הבורסות עברו אותה בשלום: "אם הייתם מקשיבים ליועצים שלכם בזמן המלחמה, הייתם היום עניים יותר".

על תוכניות משרד האוצר לעתיד אמר בכר: "נמשיך להוריד המיסוי ממעמד הביניים, שהוא הקטר שגורר אחריו במשק. נמשיך להקטין את הקצבאות ולעודד חזרה למעגל העבודה. משק צומח הוא משק שאנשים רוצים להשקיע בו ואם נעשה את הדברים הנכונים ההשקעות יימשכו. אם נמשיך בתחרות ונמשיך למצב את עצמנו נוכל להתחזק ולהעלות את רמת החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully