וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסטארט אפ הישראליות גייסו לפי שווי חברה נמוך יותר ברבעון השלישי

גיא גרימלנד

4.12.2006 / 14:07

כך עולה מסקר שערך משרד עורכי הדין שיבולת; יותר סיבובי גיוס הון מתקדמים שבוצעו לפי שווי נמוך יותר



שיעורם של סבבי השווי העולה (סבב גיוס הון לפי שווי הגבוה מסבב הגיוס הקודם, או Up-rounds), של גיוסי ההון עבור חברות סטארט אפ ישראליות ירד בצורה חדה במהלך הרבעון השלישי של השנה.



מסקר חדש של משרד עורכי הדין שיבולת, עולה כי שיעורם של גיוסים אלה הגיע ל-40% מהגיוסים שנסקרו, לעומת 70% ברבעון השני השנה. הצד השני של המטבע הוא שברבעון הנוכחי שיעורם של סבבי השווי היורד של גיוסי ההון של חברות סטארט אפ ישראליות הגיע ל-53%, לעומת 18% ברבעון השני.



המשמעות של הנתונים היא ברורה: הגיוסים ברבעון השלישי, האחרון, מתבצעים לפי שווי נמוך יותר. תמונת המצב של הרבעון הנוכחי שונה מזו של הרבעונים הקודמים: מאז תחילת 2004, סבבי השווי העולה עלו במספרם על סבבי השווי היורד.



כאשר בודקים את הרבעון השני והשלישי יחדיו, מגלים כי שיעורם של סבבי השווי העולה ממשיך להיות גבוה יותר משיעורם של סבבי השווי היורד - 56% מול 35%, בהתאמה. עם זאת, גם בבדיקה זו ניתן לראות ששיעור סבבי השווי היורד עלה לעומת הסקר הקודם - 35% ברבעונים השני והשלישי, לעומת 26% במחצית הראשונה של 2006.



עלייה זו באה על חשבון שיעור סבבי השווי העולה, שירד מ-65% במחצית הראשונה של שנת 2006 ל-56% בתוצאות סקר זה.



עורכי הדין לימור פלד וליאור אבירם, המתמחים בענף ההיי-טק במשרד שיבולת, ציינו כי תוצאה דומה נצפתה גם בתוצאות הסקר של עמק הסיליקון לתקופה המקבילה. לימור פלד מציינת, כי הסיבה לכך שיותר סיבובי גיוס הון בוצעו לפי שווי נמוך ברבעון השלישי, היא שברבעון זה בוצעו יותר גיוסים מתקדמים (סיבובי C).



פלד ואבירם אומרים כי בכל הנוגע למנגנוני הגנה של המשקיעים, חלה עלייה בשיעור השימוש בזכות הקדימות של מניות הבכורה בחלוקה, לעומת מניות הבכורה של הסיבוב הקודם (senior liquidation preference). לעומת זאת, נרשמה מגמה של הקלה במנגנוני ההגנה האחרים שהמשקיעים מפעילים.



> כל הכותרות החשובות במסך אחד - מפת החדשות של TheMarker


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully