וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל מנסה למחוק את בססח ממסחר: מציעה לרכוש מניות במחיר 6.95 שקלים - 7.7% יותר ממחירה הבוקר

טל לוי

4.12.2006 / 15:01

הראל: "אין יתרון בכך שבססח היא חברה ציבורית והמסחר בה דל"



חברת הביטוח מנסה להשתלט על (ביטוח סיכוי סחר חוץ). לפני מספר דקות הודיעה הראל כי היא מבקשת לרכוש את מניות בססח תמורת 6.95 שקלים למניה - מחיר הגבוה ב-7.7% ממחיר המניה הבוקר.



בהליך של הצעת רכש מודיע המציע לשאר בעלי המניות כי הוא מעוניין לרכוש את אחזקותיהם במחיר מסויים, מתוך ציפייה שהמשקיעים ייענו להצעה. אין צורך בהסכמה מוחלטת ודי בכך שהמציע יגיע לאחזקה של 95% אשר מאפשרת לו לכפות על 5% הנותרים למכור לו את מניותיהם במחיר האמור.



הראל מחזיקה ב-49.7% ממניות בססח, ואילו חברת ביטוח חקלאי (הקשורה להראל) מחזיקה ב-23.3% מבססח. יוצא אפוא כי הראל מעוניינת לרכוש את יתרת המניות - 27% - מבססח. בסך הכל מציעה הראל לרכוש מניות בסכום כולל של 29.2 מיליון שקל. מניית בססח עלתה 22% מתחילת השנה.



הסכם בעלי המניות בין הראל לביטוח חקלאי מסדיר את ניהולה של בססח, את שיעורי האחזקה במניות בססח על ידי הצדדים במקרה של שילוב משקיע זר בגרעין השליטה ולמקרה שמשקיע שכזה לא ישולב, וכן מסדיר העברת מניות בין הצדדים במקרה שאחד הצדדים רוכש מניות נוספות.



מהראל נמסר כי ההחלטה להפוך את בססח לפרטית התקבלה, בין היתר, לאור היעדר מסחר בבורסה במניות בססח, והיעדר יתרון כלשהו בהיות החברה ציבורית. בשל דלילות המסחר במניות, צפויה היתה בססח לעבור לרשימת חברות שהמסחר במניותיהן מבוצע פעמיים ביום בלבד. מדובר בחברה קטנה שאינה זקוקה לגיוסי הון, ולכן עובדת היותה ציבורית רק מטילה עליה מגבלות והוצאות, ואינה מקנה לה יתרון כלשהו.



היותה של בססח חברה ציבורית וגם מבטח, מכפיף אותה לשתי מערכות רגולטוריות (רשות ניירות ערך והמפקח על הביטוח) באופן שמכביד על התנהלות החברה. כך, למשל, בעוד שרשות ניירות ערך אימצה את תקני החשבונאות הבינלאומית, המפקח על הביטוח טרם עשה זאת והדבר עלול ליצור בעיות תפעוליות וחשבונאיות בלתי פתירות.



יאיר המבורגר, יו"ר הראל השקעות, מסר כי "הפיכת בססח לחברה פרטית הינה צעד מתבקש לשם שמירת טובתה של החברה". לדבריו, "אין תועלת בהחזקת חברה זו כציבורית, ומיצוי אפשרויות הצמיחה של החברה יתאפשר אם היא תהיה חברה פרטית שלא כפופה למגבלות רגולטוריות כפולות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully