וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף זינק ב-0.9%

טל לוי

4.12.2006 / 17:38

פעילים: הזרים קנו כי"ל כמו מטורפים . אי.אי.אס זינקה ב-58% במחזור ענק ופוליגון כמעט והכפילה את שוויה תוך מספר שעות

הבורסה של תל אביב שבה היום לעליות לאחר מימושים של יותר מ-1% שנרשמו אתמול. מדד המעו"ף הוסיף 0.9% והוא מרוחק רק 0.5% משיא של כל הזמנים. מדד ת"א 100 הוסיף 1%. יציבות נרשמה בשוק הסולידי ומחזורי המסחר הסתכמו במיליארד ושלושה מיליון שקל.

חודש דצמבר ידוע בדרך כלל כ"חודש הראלי", המאופיין בעליות שערים, ובו מנסים מרבית הפעילים לתת דחיפה אחרונה נוספת על מנת לתקן ולשפר את תשואות השנה כולה. עם זאת, הבורסה כבר ביצעה מעין ראלי בחודש וחצי האחרון, בו נרשמו עליות של כ-10%.

במישור הבטחוני, הג'יהאד האיסלאמי איים אתמול בערב לחדש את ההתקפות על ישראל "בשעות הקרובות", בתגובה למה שהוא מכנה "הפרת הפסקת האש על ידי ישראל, פעם אחר פעם". דובר הארגון בעזה, אבו אחמד, אמר כי "הרגיעה באיזור קרובה לקריסה בשל ההפרות הציוניות וההתקפות על הפלשתינים בעזה ובגדה".

הסיפור של היום הוא מניית כימיקלים לישראל אשר ריכזה את המחזור הגבוה בבורסה (146 מיליון שקל) תוך שהיא מוסיפה 3.6%. בשקט בשקט, משלימה כי"ל עלייה של 46% מתחילת השנה. בכמה חדרי עסקות סיפרו כי "הזרים קונים כי"ל כמו מטורפים". סברה אפשרית אחת היא העלאת המלצה מאת גוף זר - סברה שהיא עדיין יותר בגדר שמועה והנחה. סיבה אפשרית שנייה היא התנופה בה נמצא הסקטור ואשר מרימה את רמות המכפילים לפיהן נסחרות המתחרות של כי"ל - מה שכמובן משפיע על שוויה. בעלת השליטה בכי"ל, החברה לישראל שבשליטת הפלג משפחתי של סמי עופר, הוסיפה 1.6%.

מגמה מעורבת נרשמה במניות הבנקים הגדולים, כאשר הפועלים איבדה 0.5% ולאומי נסחרה ללא שינוי. אמנם נותר עוד חודש שלם עד לתום 2006, אולם כבר כעת ניתן לומר כי מי שהשקיע במניות הבנקים לא ראה ברכה בהשקעתו, שכן מניות שני הבנקים הגדולים נתנו תשואה שלילית של כ-1% מתחילת השנה, לעומת תשואה חיובית של כ-11% שנתן מדד המעו"ף. שנה זו של שפל מגיעה לאחר שלוש שנים בהן סיפקו הבנקים תשואות מדהימות למדי: בנק הפועלים, למשל, הוסיף 55% ב-2005, 45% ב-2004 ו-63% ב-2003. לאומי מציג נתונים דומים.

מניית טבע החבוטה המשיכה לאכזב והוסיפה 0.4%. טבע מציגה תשואה שלילית של 32% מתחילת השנה, ועל כן זוכה להתהדר בתואר המפוקפק "מניית המעו"ף הגרועה ביותר ל-11 החודשים הראשונים של 2006". הירידה החדה בטבע מגיע לאחר שנת 2005 החלומית, בה זינקה המניה ב-57%.

ה"כוכב" של 2006 - מדד הנדל"ן, שהוסיף 70% מתחילת השנה - הוסיף היום 1.6%. GTC, מקבוצת קרדן, הוסיפה עוד 5.3% לאחר שכבר עלתה אתמול 5%. GTC הודיעה אתמול כי השלימה מכירת מתחם משרדים בפולין תמורת 287 מיליון דולר וברווח של 51 מיליון דולר. מתחילת השנה, עלתה המניה ב-165%. החברה הבת, GTC פולין (בה מחזיקה GTC נתח של 46%) עלתה בימים האחרונים בכ-10% בבורסה הפולנית - מה שמשליך על שוויה של החברה האם. בחדרי העסקות אומרים כי עיקר הקונים הם המשקיעים הזרים, שרואים מחיר יעד של יותר מ-60 שקל, לעומת מחיר נוכחי של כ-47 שקל הבוקר.

כלכלית ירושלים, שבשליטת אליעזר פישמן, הוסיפה 2.5% והשלימה בכך עלייה של כ-150% מתחילת השנה. כלכלית הודיעה אתמול על רכישת 11 נכסים בשווייץ תמורת 366 מיליון שקל, המניבים לה דמי שכירות שנתיים של 21.5 מיליון שקל.

בזק עלתה 1.2% לאחר שהודיעה כי חתמה על הסכם פרישה עם העובדים. על פי פרטי ההסכם, יפרשו 975 עובדים בבזק עד 2008, כאשר היקף ההפרשה בגין תוכנית הפרישה צפוי להסתכם בכ-450 מיליון שקל או 330 מיליון שקל אחרי מס, שכן בגין כ-200 עובדים מהם כבר בוצעה הפרשה קודמת. הסכם הפרישה של העובדים בבזק נחשב למפתח לשיפור בתוצאות בזק, שתוכל לבצע התייעלות מקיפה בפעילותה במהלך השנתיים הקרובות.

המסחר טמן בחובו 2 סיפורים נוספים: הראשון הוא מניית אי.אס.אי שזינקה בשיעור ניכר של 58% ובמחזור ענק של יותר מ-20 מיליון שקל. אי.אס.אי, שיצאה מרשימת השימור של הבורסה, פעלה בתחום אספקת מידע טכנולוגי באמצעות הוצאה לאור של ירחון וארגון כנסים. אי.אס.אי, שנסחרה עד אתמול לפי שווי של כ-10 מיליון שקל בלבד, דיווחה ביום חמישי על רכישת 2 נכסי מקרקעין בירושלים ובבאר שבע תמורת 5 מיליון דולר - כלומר נכסים בשווי העולה על שוויה של החברה. בכך נכנסת החברה לתחום חדש.

הסיפור השני הוא מניית פוליגון שזינקה בלא פחות מ-91% במחזור של 3 מיליון שקל. פוליגון היא חברת נדל"ן אשר סיימה את הרבעון ה-3 של 2006 בהפסד של 98 אלף שקל. ואולם, החברה גייסה לאחרונה כ-10 מיליון שקל שאותם היא מתכוונת להשקיע בתחום הנדל"ן המניב בארץ ובאירופה. בכך מכניסה החברה פעילות חדשה ואינטנסיווית יותר בתחום זה. שוויה של פוליגון עמד אתמול על 16.7 מיליון שקל בלבד כך שהגיוס כמעט מכפיל את שוויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully