וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ הסרטים מציג: פרדי רובינסון וחווית הלוויין העגומה ברומניה - מילומור סחר הפסידה 25 מ' ש' מתחילת השנה

שלומי שפר

4.12.2006 / 16:31

מחקה מחצית מההון עם תזרים שלילי של 55 מ' ש'; זקוקה לקצב הצטרפות של 5,000 מנויים בחודש להישרדותה



בשטף הדו"חות שפורסמו כאן בימים האחרונים של נובמבר, פורסם גם דו"ח של אחת החברות החדשות יחסית בבורסה הישראלית שמלמד על מצבה העגום. הכוונה היא לחברת מילומור סחר, חברה בת של מילומור שבשליטת פרדי רובינסון. החברה העוסקת בשני תחומי פעילות עיקריים: יבוא מכשירי סמסונג לרומניה ושותפות בחברת הלווין הרומנית.



לפי הדו"ח, הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2006 הסתכמה בכ-132 מיליון שקל, לעומת 133 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות החברה ב-59 מיליון שקל לעומת 52 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אבל הכנסות לחוד ורווחיות לחוד. הרווחיות הגולמית של החברה נשחקה והיא מסתכמת ב-10 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2006 לעומת 22 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון עומד על 3.1 מיליון שקל לעומת 6.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2005.



אבל זה לא הסיפור כולו - השורה התחתונה בדו"ח היא מטרידה. מעבר להפסד תפעולי של 6 מיליון שקל מתחילת השנה, מדווחת מילומור על הוצאות מימון של 4 מיליון שקל והפסד לפני מס של 10 מיליון שקל. אם נוסיף לכך את חלקה בהפסד של חברת הלווין הרומנית - 16 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה - נגיע להפסד של כ-25 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2006. בנוסף לכך, החברה מדווחת על תזרים מזומנים שלילי של 55 מיליון שקל בתשעת החודשים ומחיקת חצי מההון העצמי מ-38 ל-16 מיליון שקל באותו הזמן.



בשוק ההון מספרים כי החברה נמצאת על כרעי תרנגולת, ויש כבר מי שצופים תסריטים גרועים להמשך קיומה. ובכל זאת, מקורבים לחברה בשוק ההון מסכימים כי המצב גרוע, אך משדרים אופטימיות, אם כי זהירה.



שם אומרים כי לחברה אכן היה עוד רבעון לא טוב והוא נובע משתי סיבות. האחת היא הפחתה שנאלצה לעשות החברה בשווי המלאי שלה, עקב הורדת מחירים דרסטית של 25% של מכרישי סמסונג, והשני הוא קצב ההצטרפות הנוכחי של מנויים לשירותי הלוויין.



בנוגע לפעילות הסלולר, נאלצה מילומור להפחית מחירים באופן מהותי בעקבות החלטה חד צדדית של סמסונג להוריד את מחירי המכשירים ב-25%. הדבר חייב אותה גם לבצע הפרשה לירידת ערך המלאי - מה שהביא אותה לרשום הפסד גולמי ברבעון השלישי. בכל מקרה בדו"חות כותבת מילומור כי סמסונג התחייבה לפצות אותה על הנזק שנגרם לה. בינתיים הועברו לחברה פיצויים של 1.9 מיליון יורו וסמונג אמורה להעביר לה סכום נוסף כדי להשלים את הפער.



מילומור מתכוונת לשנות את דרכי ההפצה של המשכירים ברומניה. כיום החברה עומדת על 1,400 מפיצים שונים והכוונה היא להפעיל בעצמה 2,000 נקודות מכירה ובכך להגדיל את הרווחיות. ההערכות בשוק ההון הן כי לפי הפעילות בחודשיים האחרונים פעילות מכירת מכשירי סמסונג תחזור להיות רווחיות ברבעון הרביעי של 2006. הכוונה היא למכור 30-40 אלף מכשירים בחודש ולהגיע להיקף של מיליון מכשירים מכורים עד סוף 2006.



פעילות הלוויין היא סיפור אחר. זהו פרויקט ארוך טווח ולמעשה מילומור החלה לצרף מינויים רק לפני שלושה חודשים. עד כה הצטרפו לשירות רק 5,000 מנויים משלמים. בשוק מספרים כי החברה מעריכה כי אם תגיע לקצב הצטרפות של 5,000 מינויים בחודש היא תוכל להמשיך ולממן את עצמה באמצעות הבנקים, שכן התזרים שייכנס מהמנויים החדשים יאפשר לחברה לקבל אשראי מהבנקים. בכל מקרה החברה צריכה להגיע לכמות של 100-120 אלף מנויים כדי להתאזן. חג המולד הקרוב הוא מבחינת החברה הזדמנות טובה לנסות ולשפר באופן מהיר את מצב המינויים שלה ומשם להמשיך ולגדול.



הבנקים הרומנים, אגב, הוציאו כרטיס אשראי משותף עם חברת הלוויין הרומנית, BOOM, והיא מופעלת בשיתוף פעולה עם חברת אלרן שבשליטת חלק מבני משפחת דנקנר. התחרות העיקרית של המיזם של מילומור ברומניה היא חברת הכבלים המקומית ששולטת בשוק וחברות לוויין פרטיות קטנות יחסית הפועלות באיזורים הכפריים. ואולם חברות אלו גובות מהמינויים סכום של 5 יורו לחודש, כאשר BOOM גובה מהמינויים שלה סכום של 10-15 יורו לחודש. התוכנית שלה, עם זאת, כוללים זיכיון בלעדי לשתי ליגות כדורגל אירופאיות בהן משחקים שחקנים רומנים.



הבעיה של מילומור תתחיל אם קצב המינויים לא יגיע לרמה מצופה. בשוק ההון אומרים כי במקרה כזה החברה תהייה בבעיה ותיאלץ לקבל מסקנות. המשמעות היא שהיא תצטרך להביא כסף מהבית כדי להמשיך את המיזם או שפשוט תיסגר אותו. ההשוואה לחברת yes בישראל בתחילת דרכה אינה מתאימה למצבה של מילומור, ולו בשל העובדה שyes השקיעה מאות מיליוני שקלים, ואילו מילומור השקיעה עד כה 10-15 מיליון יורו בלבד במיזם. אולם הסיטואציה דומה - חברת לוויין שצריכה להיכנס לשוק הרווי בכבלים ולמרות השירות העדיף שהיא נותנת, היא צריכה לעבוד קשה מאוד כדי לגייס לקוחות. אגב, מילומור מינתה למנכ"ל החברה את עמית לוין, לשעבר בכיר בחברת הכבלים בישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully