וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפרד אקירוב: "אלרוב תקים מלון באמסטרדם; החברה שווה יותר מהשווי בו היא נסחרת"

נתן שבע

4.12.2006 / 18:28

אקירוב חשף בכנס המשקיעים של TheMarker ומגדל שוקי הון, את מיקום הנכס שיירכש באירופה ויוסב למלון



"אלרוב תקים מלון באמסטרדם שבהולנד" - כך אמר אלפרד אקירוב, בעל השליטה ב, וחשף את מיקום המלון באירופה אותו מתכננת החברה להקים בשנים הקרובות. אקירוב אמר את הדברים בכנס המשקיעים של TheMarker ומגדל שוקי הון.



החברה הודיעה לפני מספר חודשים על כוונה לרכוש נכס באירופה בתמורה ל-50 מיליון דולר ולהפכו למלון. הרכישה היא חלק מהאסטרטגיה של אלרוב להקים רשת מלונות בישראל ובאירופה, כאשר החברה תפתח מלון נוסף בירושלים ב-2008 והיא מתכננת לרכוש קרקע בתל אביב להקמת מלון נוסף שם.



אלרוב נמצאת במגעים למכירת מספר לא קטן של נכסים שבשליטתה, הרשומים בספריה לפי שווי של 365 מיליון שקל בלבד, ביניהם קניון השרון, הפאואר סנטר באשדוד, שתי קומות במגדל האופרה ושתי קומות בבית אירופה. על פי ההערכות בשוק, מתכוונת החברה למכור את קניון השרון, שמניב הכנסות של 30 מיליון שקל בשנה, בתמורה ל-450 מיליון שקל. כמו כן מתכוונת החברה למכור מגרש באחד העם שעלה לה כ-43 מיליון שקל בתמורה ל-200 מיליון שקל. "ההתמורה שנקבל על הנכסים היא אסטרונומית - הכסף שיתפנה לנו יופנה לעסקות חדשות ולהמשך ההשקעה בפרויקט ממילא בירושלים" אומר אקירוב.



בממילא מתכוונת החברה למכור דירות בהיקף של 400-350 מיליון שקל, ואקירוב מעריך כי החברה תרשום שיעורי רווחיות של 40% על ההכנסות. אקירוב צופה עוד כי הרווח התפעולי של מלון מצודת דוד בירושלים ב-2007 יעמוד על 80 מיליון שקל, לעומת תחזית של 62 מיליון שקל השנה. תחזית 2006 קוצצה ב-8 מיליון שקל, מהתחזית המקורית, בעקבות המלחמה. מלון מצודת דוד נחשב למלון הרווחי בארץ.



גם אחרי תשואה שנתית ממוצעת של 18% בשנה באלרוב ו-40% תשואה שנתית ממוצעת באלרוב נדל"ן מ-2000 עד 2006, אקירוב מוצא אפשרות נוספת לעליות במניות שלו. "שווייה של החברה גבוה יותר מזה שבו היא נסחרת והיא תמצא עצמה בשוויים גבוהים יותר בשנה-שנתיים הקרובות", אומר אקירוב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully