וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: פייזר צונחת בכ-13%

אסף רותם

4.12.2006 / 19:06

הסיבות לירידות בפייזר: הפסקת הניסוי בתרופת הטורסטראפיב. אומריקס מתאוששת מנפילה של 10% ביומיים

ירידות השערים שחתמו את שבוע המסחר הקודם לא המשיכו בתחילת השבוע הנוכחי. מדד דאו ג'ונס מטפס כ-0.3% בעוד הנסדא"ק מוסיף כ-0.9%.

את עיקר תשומת הלב אמורה לתפוס היום מניית ענקית התרופות פייזר, אשר צונחת ב-13% על רקע הפסקת הניסוי בתרופה מסוג טורסטראפיב.

פייזר הפסיקה שלשום את כל הניסויים הקליניים ואת הפיתוח של טורסטראפיב, תרופה לטיפול בכולסטרול, בעקבות מספר מקרי מוות ובעיות לב במספר גבוה מהצפוי בקרב המשתמשים בה. טורסטראפיב, התרופה החשובה ביותר ברשימת התרופות החדשות של פייזר, היתה אמורה להחליף את הליפיטור - התרופה הנמכרת בעולם, אשר אחראית לכמעט מחצית מהכנסות פייזר בשנה שעברה - שפקיעת הפטנט עליה צפויה בשנת 2011.

ביום שישי הגיבו הבורסות בניו יורק בירידות שערים לסקר של מכון המחקר ISM, אשר הצביע על התכווצות מפתיעה בפעילות המגזר היצרני בארה"ב, לראשונה מאז אפריל 2003. התכווצות זו עשויה להצביע על האטה חדה מהצפוי בקצב הצמיחה הכלכלית שם. בתום יום מסחר סוער ותנודתי, ירד מדד נאסד"ק ב-0.8% ל-2,413 נקודות והשלים ירידה שבועית של 1.9%.

בנוסף, פורסמו ביום שישי נתוני הוצאות הבנייה, אשר היו חלשים גם הם והצביעו על ירידה חדה מהצפוי של 1% באוקטובר. בתגובה, ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.033% ל-4.425% על רקע ההערכות כי נתוני המקרו החלשים יחייבו את הבנק הפדרלי להתחיל בהורדה של הריבית כבר בחודשים הקרובים, בניסיון לבלום את האטת הכלכלה האמריקאית.

הנפט הגולמי רשם בשבוע הקודם זינוק של 7.1% לשיא של חודשיים. זינוק זה הוסבר בירידה במלאי הדלקים בארה"ב ובהערכות בשוק, כי מזג האוויר הקר, אשר צפוי לפקוד בקרוב את צפון מזרח המדינה, יגביר כנראה את הביקוש לנפט לחימום. הצהרות שנשמעו השבוע מכיוונן של מדינות מפתח בתחום אספקת הנפט העולמית, אשר קראו לקיצוץ בקצב השאיבה, תרמו כנראה גן הן לעליית מחירי הנפט. היום התהפכה המגמה, והנפט מאבד כ-2% ל-62 דולר.

ענקית המטוסים ושירותי התעופה האמריקאית בואינג (סימול BA) מוסיפה כ-0.5%, וזאת למרות שרשויות החוק בספרד קבעו שהיתה אחראית על תכנון ותיאום של "טיסות העינויים" השנויות במחלוקת של סוכנות הביון המרכזית של ארה"ב (CIA), שבמסגרתן הוטסו חשודים בפעולות טרור לחקירה במדינות שבהן עינויים מותרים על פי חוק. בנוסף, נודע כי אזרח גרמני שנחטף בטעות מתכוון לתבוע החברה.

אצל הישראליות מטפסת נייס ב-3.2% ל-32.4 דולר, על רקע עסקה בהיקף של מיליוני דולרים עם חברת הרכבות הבריטית, נטוורק רייל. במסגרת העסקה, תספק נייס לחברה הבריטית מערכות הקלטה, אשר יאפשרו תיעוד וניתוח השיחות הקוליות המתקיימות בין מוקדי הבקרה של חברת הרכבות לנהגי הקטרים.

מניית חברת הביוטכנולוגיה אומריקס (סימול: OMRI), השלימה בשני ימי המסחר הקודמים מימוש דו-יומי של 10% על רקע ידיעות בדבר כוונתה של החברה לנצל זינוק של כ-210% מאז ההנפקה באפריל, לצורך הנפקה שנייה בנאסד"ק. היום פירסמה אומריקס תשקיף לגיוס של כ-42.5 מיליון דולר. בעלי עניין ימכרו מניות בכ-21.3 מיליון דולר. היום היא מתאוששת ב-5.2% ל-29.8 דולר.

גילת מטפסת ב-0.2% ל-9 דולרים לאחר שהודיעה על חוזה חדש במקסיקו, בהיקף של כ-5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully