וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת התעשיות הבטחוניות בבריטניה מזהירה: הנתק בין בריטניה לערב הסעודית יעלה מיליארדי ליש"ט לבריטניה

סוכנויות הידיעות

4.12.2006 / 21:11

בריטניה עשויה להפסיד הזמנות בשווי מיליארדי ליש"ט לטובת מדינות אחרות



חברות ציוד בטחוני ויצרניות בריטיות מובילות כתבו מכתב לממשלת בריטניה המזהיר מפני הפסדים של מיליארדי ליש"ט כתוצאה מאיבוד וביטול חוזים עם ערב הסעודית. מועצת התעשיות הבטחוניות (Defence Industries Council - DIC) אמרה כי מהנתק בין בריטניה לערב הסעודית עשויה רק בריטניה להפסיד.



מכתב ה-DIC מהווה את ההשתלשלות האחרונה בסכסוך לגבי חקירת השוחד לכאורה ששולם בעסקת הנשק הענקית אל-יממה עם ענקית הציוד הבטחוני BAE. ממשלת ערב הסעודית ו-BAE מכחישות ביצוע פשע כלשהוא.



המועצה הזהירה כי השפעת ההידרדרות ביחסים עם ערב הסעודית רחבה בהרבה מאיבוד אפשרי של חוזה בן 10 מיליארדי ליש"ט (19.7 מיליארד דולר) של BAE עם ערב הסעודית לאספקת מטוסי הקרב מדגם יורופייטר טייפון. לטענת המועצה, האיום משפיע על ביטחונה של בריטניה כולה.



המועצה ממשיכה ומזהירה כי הזמנות בשווי מיליארדי ליש"ט, שבריטניה היתה בעמדה מובילה לזכות בהן, נמצאות בסיכון לעבור למדינות אחרות.



החברות במועצה דחקו במשרד להונאות כבדות (SFO), אשר חקירתו נמשכת כבר שנתיים וחצי, להגיע להחלטה מהירה לגבי הגשת אישומים. המכתב נשלח למזכיר המדינה למסחר ותעשייה אליסטר דרלינג ולחברים נוספים בקבינט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully