וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באידו.קום - ענקית מנועי החיפוש הסינית - תציע שירותי חיפוש בשפה היפאנית

סוכנויות הידיעות

4.12.2006 / 21:33

החברה מתכננת לפעול באופן עצמאי ביפאן, אך לא תתנגד לשיתוף פעולה עם חברה מקומית



באידו, חברת מנועי החיפוש הגדולה בסין, פותחת במאבק נגד גוגל ויאהו ומתכננת להיכנס לשוק היפאני. באידו תציע שירותי חיפוש בשפה היפאנית החל מ-2007, כך אמר מנכ"ל החברה רובין לי בראיון.



באידו שכרה צוות יפאני במטרה לבסס את משרדה בטוקיו, הוסיף לי. החברה מתכננת להתרחב לשווקים נוספים באסיה, אך לי סירב לנקוב באילו שווקים בדיוק.



התרחבות באידו ליפאן, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, מחריף את התחרות עם יאהו ועם גוגל. באידו היא המובילה בשוק הסיני, עם יותר מ-120 מיליון משתמשים, במדינה שבה אוכלוסיית האינטרנט היא השנייה בגודלה אחרי ארה"ב.



לי אמר כי באידו הקדישה 6 חודשים להכנה לקראת הכניסה ליפאן. החברה מתכננת לפעול באופן עצמאי ביפאן, אך לא תתנגד לשיתוף פעולה עם חברה מקומית. לטענת לי, לבאידו יש יתרון, כיוון שהכתב היפאני מבוסס על סימניות סיניות.



לי לא הסכים לחשוף את הסכום שבאידו מתכננת להשקיע, אך אמר כי לחברה יש מזומנים רבים מההנפקה בבורסת נאסד"ק בשנה שעברה, בה גייסה 138 מיליון דולר. לטענתו, ההצלחה של באידו בסין נובעת מהתאמתה לצרכים של המשתמשים המקומיים. באידו תעתיק את האסטרטגיה הזו גם ליפאן. "אנו מבינים את צרכי המשתמש המקומי בצורה טובה יותר", אמר לי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully