וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליות בעולם דחפו את הבורסה לשיא

נתן שבע

5.12.2006 / 17:26

מילומור סחר קרסה ב-19%. אלביט מערכות טיפסה ב-2.3%. כי"ל הוסיפה 1.6% והשלימה זינוק של כ-8% בשבוע

העליות בשוקי העולם המשיכו לתמוך בבורסה המקומית שרושמת שוב רמות שיא. מדד המעו"ף הוסיף 0.7% לרמה של 932 נקודות, מדד תל אביב עלה בשיעור דומה לרמה של 939 נקודות ומדד תל טק הוסיף 0.7%. מחזור המסחר הסתכם במיליארד שקל.

בסך הכל, המשיכה הבורסה להיות מושפעת לחיוב מציפייה להמשך הורדות הריבית בארץ ובארה"ב, ממחירי הנפט היציבים, מנתוני הכלכלה הטובים ומהמשך ההשקעות הזרות, שתורמות גם להיחלשותו של הדולר.

את עליות השערים הובילה מניית הפועלים שזינקה ב-3.4% במחזור הגבוה בשוק של כ-160 מיליון שקל. פעילים ציינו כי המשקיעים הזרים פעילים מאוד בימים האחרונים ומוכרים וקונים גם מניות בנקים, מניות שהפגינו חולשה בשנה האחרונה אל מול השוק. לאומי טיפסה ב-1.3%.

אלביט מערכות עלתה ב-3% בעקבות חיסול יתרת המניות שהיו לכור בחברה. כור מכרה את המניות ל-UBS בתמורה ל-112 מיליון שקל וברווח של 23.8 מיליון שקל. העסקה התבצעה היום ברובה בבורסה.

מניית כי"ל זכתה אתמול לביקושים ערים, בעיקר מצד גופים זרים. היום נרשמו גם כן מחזורים ערים יחסית, המניה עלתה ב-1.5% והשלימה זינוק של 8% בשבוע האחרון.

מניות של חברות רבות שהופיעו אתמול בכנס ועידת המשקיעים של TheMarker ומגדל שוקי הון מגיבות היום בזינוקים חדים למפגש עם המשקיעים. אלרוב נדל"ן הוסיפה 4.7% ואלרוב טיפסה ב-3.4% על רקע דבריו של בעל השליטה אלפרד אקירוב בנוגע לסדרת המימושים שמתכננת החברה והרווחיות הגבוהה שצפויה ממכירת פרויקטים בממילא שבירושלים. דיטה ברוניצקי בעלת השליטה באורמת הבטיחה צמיחה כוללת של 18% עד 2008 והמניה הוסיפה 1.4%. תדיראן קשר עלתה ב-0.6%.

מילומור סחר נפלה בכ-19% במחזור של 170 אלף שקל - פי 15 מההממוצע היומי במניה. הנפילה באה בעקבות הפרסום ב-TheMarker על מצבה הכספי הגרוע של החברה, גם בעקבות מצב חברת הלוויין שלה ברומניה. החברה האם, מילומור, איבדה 0.5%.

מדד הנדל"ן עלה בכ-1%. מבין המניות בנדל"ן: בלטה אלביט הדמיה שטיפסה ב-3.5%. הזינוק במניה בא לאחר שפורסמו ידיעות כי ההנפקה של החברה הבת אינסיייטק מתחממת לאחר שהחברה ערכה סיורים אנליסטים ברחבי החברה. בצהריים הכחישה אלביט הדמיה את הפרסומים ודיווחה כי סיור האנליסטים שנערך באינסייטק אינו קשור להנפקה אפשרית. למרות ההכחשה, שמרה המניה על כוחה.

החברות והגופים ממשיכים להיערך לעדכון המדדים המתקרב בוסף השבוע הבא. דש איפקס ביצעה הנפקה פרטית של מניות בהיקף של 100 מיליון שקל במחיר הנמוך בכ-5% מהמחיר בשוק. המניה רכזה מחזור של 30 מיליון שקל והמניה איבדה 2.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully