וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החינוך יולי תמיר הורתה להחזיר את הקו הירוק למפות ישראל בספרי הלימוד

עקיבא אלדר

5.12.2006 / 8:44

לטענת תמיר, "אי אפשר לדרוש מהשכנים הערבים לציין את גבולות 4 ביוני 1967, בשעה שמערכת החינוך שלנו מחקה אותם"



שרת החינוך, יולי תמיר, הורתה לוודא כי בכל המהדורות החדשות של ספרי הלימוד בהן מופיעות מפות ישראל, יוצגו בפני התלמידים גם גבולות הקו הירוק. לטענת תמיר, "אי אפשר לדרוש מהשכנים הערבים לציין את גבולות 4 ביוני 1967, בשעה שמערכת החינוך שלנו מחקה אותם מספרי הלימוד ומתודעת התלמידים. הבדיקה היא במטרה לשנות את ספרי הלימוד".



לדברי פרופ' יורם בר-גל, ראש החוג לגיאוגרפיה ולימודי סביבה באוניברסיטת חיפה, שהתייחס לעניין במסגרת מחקריו, ההוראה של תמיר להחזיר את הקו הירוק למפות תהיה קשה למימוש, שכן רוב ספרי הלימוד מופקים על ידי הוצאות ספרים פרטיות, שלא יתנדבו להחליף על חשבונן את הגלופות. לדבריו, המבחן של פרופסור תמיר יהיה, אפוא, בספר התקציב. גם תמיר הודתה שהחלפת הספרים הקיימים מהווה בעיה תקציבית, ולכן מדובר על המהדורות הבאות.



בר-גל כתב באחד ממאמריו שפוליטיקאים שנושאים באחריות להחלטות גורליות של מלחמה ושלום, אחראים גם להקניית המפה המנטלית שמשפיעה על המוטיווציה של הצעירים של היום להתייצב מחר להגנת גבולותיה של הטריטוריה.



לפני שנתיים פורסמו עיקרי המחקר של ד"ר נורית פלד-אלחנן מבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית, על שישה ספרי לימוד שיצאו לאור אחרי הסכם אוסלו, בהם כאלה שזכו לאישור רשמי של משרד החינוך. ספרים אחרים אומצו בידי מורים רבים גם בלא אישור רשמי. בין הממצאים הבולטים במחקר היו טשטוש הקו הירוק; התעלמות מערים ערביות בישראל, שלא סומנו במפות; והצגת אתרים והתנחלויות ב"יהודה ושומרון" (לא "גדה מערבית") כחלק אינטגרלי ממדינת ישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully